سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 82979
منبع : خبرگزاری مهر
استاندار قم:

آماده احداث نخستین شهرک تولید برق از انرژی خورشیدی در قم هستیم

قم نيوز : استاندار قم تأکید کرد: برای اینکه در مجاورت دریاچه نمک، نخستین شهرک تولید برق از انرژی خورشیدی کشور راه‌اندازی شود، امکان واگذاری هزار هکتار زمین از اراضی استان را داریم.
آماده احداث نخستین شهرک تولید برق از انرژی خورشیدی در قم هستیم
آماده احداث نخستین شهرک تولید برق از انرژی خورشیدی در قم هستیم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست قبل از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح پنج پروژه وزارت نیرو در حوزه برق منطقه‌ای تهران و استان قم بیان کرد: امسال به ‌واسطه تدابیری که اندیشیده شد، تابستان بدون قطعی برق را در استان قم تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال ۴۵ ‌میلیون مترمکعب آب سد ۱۵ خرداد آزادسازی شد، افزود: طی این مدت ۱۵۲ حلقه چاه از مدار برق خارج شد که موجبات ذخیره‌سازی و استفاده بهینه در مدیریت مصرف را فراهم ساخت.

استاندار قم تصریح کرد: مجموعاً ۲۲۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مناسب برای زیرساخت انرژی و واحدهای صنعتی به واسطه این طرح‌های به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه نیازمند تقویت زیرساخت برق و انرژی در شهرک‌های صنعتی هستیم، افزود: با توجه به اینکه در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران قرار گرفته‌ایم از مزیت نسبی بالایی برخوردار هستیم.

سرمست افزود: مهمترین نیاز زیرساختی شهرک‌های صنعتی شکوهیه و الغدیر به دلیل برنامه توسعه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تأمین برق و انرژی است.

وی ادامه داد: استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر یا خورشیدی در استان قم با وجود بیش از ۲۲۰ روز آفتابی و حداکثر ۸۰ روز ابری می‌تواند بسیار مفید باشد.

استاندار قم با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و اقلیمی قم می‌طلبد که سرمایه گذاری در انرژی‌های پاک صورت پذیرد، اظهار داشت: برای اینکه در مجاورت دریاچه نمک، نخستین شهرک تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور راه‌اندازی شود تا سایر استان‌ها نیز بتوانند از موقعیت ممتاز بهره مند شوند، امکان واگذاری هزار هکتار زمین از اراضی استان را داریم.

وی با بیان اینکه ۲۶ واحد متقاضی احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در قم مجوز گرفته‌اند، افزود: متأسفانه نوسانات خرید تضمینی برق از سوی دولت موجب شده افرادی که مجوز لازم را اخذ کرده‌اند به سرمایه‌گذاری اقدام نکنند اما جانمایی این نیروگاه‌ها در اتوبان قم - تهران صورت گرفته است.

سرمست بیان کرد: نیاز قم به احداث پست ۴۰۰ مگاواتی برق در برنامه شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز قرار گرفته و مطالعات و مکان‌یابی لازم نیز انجام پذیرفته است بنابراین لازم است در احداث این پروژه تسریع شود.

وی احداث پست ۶۳ ‌کیلوولتی تقویت برق در هسته مرکزی شهر قم را از نیازهای جدی استان دانست و افزود: با توجه به وجود حرم مطهر و حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر باید تقویت برق در هسته مرکزی شهر مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceoo8v.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما