سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 83147
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو خبرگان رهبری: اسلام و تشیع با طلوع امام رضا(ع) از نورانیت خاصی برخوردار شد

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا(ع) پس از سفر به ایران با علما و نخبگان و افراد تأثیرگذار در جامعه صحبت کردند و این افراد تحت تاثیرامام(ع) قرار گرفتند و اسلام و تشیع با طلوع امام رضا(ع)از نورانیت وتلائلو خاصی برخوردار شد.
عضو خبرگان رهبری: اسلام و تشیع با طلوع امام رضا(ع) از نورانیت خاصی برخوردار شد
عضو خبرگان رهبری: اسلام و تشیع با طلوع امام رضا(ع) از نورانیت خاصی برخوردار شد
به گزارش قم نيوز آیت‌الله محسن حیدری اظهار داشت:همه ائمه اطهار(ع) رسالت اصلی برای حفظ دین و ترویج معارف دینی داشتند و از هر فرصتی برای این موضوع که استفاده کردند.

وی افزود:امام رضا(ع) با توجه به شرایطی که برای ایشان پیش آمد و مهاجرت به ایران و عبور از اهواز و استان‌های دیگر و استقرار در خراسان به جایگاه ولایت‌عهدی رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات علی بن موسی الرضا(ع) برای ترویج معارف دینی تصریح کرد:امام رضا(ع) در سطح وسیعی مبانی و مکتب اهل‌بیت(ع) را تبیین و قرآن و سنت رسول خدا را روشن کرد و این فرصت ویژه‌ای که برای این امام همام برای نشر معارف ایجاد شد برای هیچ‌کدام از اهل‌بیت(ع) به وجود نیامد.

استاد حوزه علمیه گفت:مذاهب دیگر به‌واسطه پشتوانه حکومتی ترویج پیدا کردند ولی مکتب اهل‌بیت(ع) متأسفانه از این پشتوانه برخوردار نبود، امام رضا(ع) از این فرصت پیش‌آمده حداکثر استفاده را کردند و در یک سطح بسیار وسیع  و عالی معارف اهل‌بیت(ع) را تبیین کردند.

امام رضا(ع) در مناظره با دانشمندان دیگر مذاهب معارف دینی را تبیین کرد

آیت‌الله حیدری تصریح کرد: علی بن موسی‌الرضا(ع) در مناظره با دانشمندان دیگر مذاهب به‌خوبی معارف دینی را تبیین کرد و این موضوع سبب ترویج معارف دینی در ایران اسلامی شد.

وی عنوان کرد:خوزستان از آنجاکه نخستین منطقه ایرانی بود که امام رضا(ع)در آن قدم گذاشت و با توجه به این‌که مذهب تشیع در این استان رواج داشت ولی حضور این امام همام اگرچه کوتاه بود در تثبیت مکتب اهل‌بیت(ع) در خوزستان مؤثر واقع شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و برکات حضور هشتمین اختر تابناک امامت در ایران اسلامی خاطرنشان کرد:امام رضا(ع) پس از سفر به ایران منازلی طی کرد و در آن منازل با علما و نخبگان و افراد تأثیرگذار در جامعه صحبت کردند و این افراد تحت تاثیرامام(ع) قرار گرفتند و اسلام و تشیع با طلوع امام رضا(ع)از نورانیت وتلائلو خاصی برخوردار شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmsq4.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما