دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 83323
منبع : خبرگزاری فارس

دست اندازی سودجویان به محیط زیست در ابعاد گوناگون

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امروز متأسفانه بر اثر کم توجهی به مسائل زیست محیطی، طبیعت و محیط زیست کشورمان در ابعاد گوناگون مورد دست اندازی سودجویان قرار گرفته است.
دست اندازی سودجویان به محیط زیست در ابعاد گوناگون
دست اندازی سودجویان به محیط زیست در ابعاد گوناگون
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در کارگاه آموزشی «آشنایی با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست» گفت: امروز شرایط زیست محیطی در کشورمان، اصلا مطلوب نبوده و آحاد جامعه باید برای نجات محیط زیست تلاش و تعهد داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بر اثر کم توجهی به مسائل زیست محیطی در سال های گذشته در کشورمان، طبیعت و محیط زیست در ابعاد گوناگون مورد دست اندازی سودجویان قرار گرفته و تخریب شده است، خاطرنشان کرد: مفهوم توسعه در جامعه به درستی تبیین نشده و برخی افراد مغرض تلاش کرده اند محیط زیست را در برابر اقتصاد نشان دهند.

موسوی با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد شکوفا، باید مسائل زیست محیطی در اولویت مسائل قرار گرفته و به شاخص ها و مؤلفه های زیست محیطی کاملا توجه داشته باشیم، تصریح کرد: برای حفاظت و پاسداری از محیط زیست میهن عزیزمان، مجاهدت های بسیاری صورت گرفته و خون شهدای محیط بان بر زمین ریخته است.

وی در پایان بر ضرورت افزایش دانش و آگاهی برای حفاظت اصولی و مدیریت هوشمندانه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد و گفت: کشورمان به لحاظ تنوع زیستی گیاهی و جانوری جزو 20 کشور برتر دنیا بوده و باید برای حفظ این جایگاه، دانش و تجهیزات بروز و کارآمد در اختیار داشته باشیم.

در این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از کارشناسان و فعالان زیست محیطی استان قم برگزار شد، دکتر علی بالی در رابطه با ویژگی های مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، قوانین و ضوابط مربوطه و شیوه های گوناگون حفاظت به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcippav.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما