سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 83356
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم:

تثبیت اشتغال در استان قم محقق شده‌است

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ با تلاش‌های صورت گرفته هدف مورد نظر درمساله تثبیت وضعیت اشتغال استان محقق شده و حتی آمار بیکاری کاهش یافته است.
تثبیت اشتغال در استان قم محقق شده‌است
تثبیت اشتغال در استان قم محقق شده‌است
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی با حضور در برگزاری جمهوری اسلامی استان قم بیان کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی،‌ اقدامات صورت گرفته برای حفظ اشتغال موجود استان نتیجه بخش بوده و تا حد امکان با اجرای راهبردهای پیشگیرانه و حمایتی، اجازه تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری تعداد زیادی از کارگران درقم داده نشده‌است.

وی با اشاره به این که تلاش‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و کاهش نرخ بیکاری بر اساس برنامه‌های تعیین شده در استان با قدرت دنبال می‌شود،‌ افزود: نرخ بیکاری در تابستان ۹۷ حدود ۱۲ درصد بود که این رقم در تابستان ۹۸ به حدود ۱۰ درصد کاهش یافت،‌ همچنین نرخ مشارکت در استان با وجود بالا رفتن تعداد افراد متقاضی شغل از حدود ۳۶ درصد درتابستان سال گذشته به بیش از ۴۰ درصد در تابستان سال‌جاری رسید.

وی ادامه داد: این وضعیت مطلوب استان نیست اما برای قم که استانی مهاجر پذیر است و ۹۵ درصد جمعیت آن در شهر سکونت دارند،‌ نشان از حرکت به سمت نقطه امید بخش در مباحث اقتصادی دارد.

کاویانی گفت: به لطف الهی وضعیت اقتصادی کشور و به دنبال آن قم درحال فاصله گرفتن از رکود و تورم ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان است و به همین خاطر ریزش نیروی کار در سطح مراکز تولیدی و خدماتی استان کم است و در این مساله با بحران مواجهه نیستیم.

وی بیان کرد:‌ در قم همکاری خوبی میان مسئولان دستگاههای اجرایی برای گسترش فرصت‌های شغلی استان وجود دارد و امیدواریم با نظارت و کنترل بیشتر به وضعیت ایده‌آل در بحث اشتغال که عامل توسعه اقتصادی است، دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از نحوه اطلاع رسانی دقیق و به موقع اخبار استان توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: ایرنا رسانه متعالی نظام اسلامی است و فعالیت حرفه‌ای آن موجب شده تا همه اقشار اجتماعی به این رسانه تاثیرگذار اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcepx8v.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما