پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 83395
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله مصباح یزدی:

برنامه های رایانه ای و اینترنتی آفت بزرگی برای نسل آینده است

قم نيوز : رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این برنامه های رایانه ای که در بین کودکان رایج است، آفت بزرگی است که می تواند سرمایه ایمانی نسل ما را به باد دهد، چرا که در گذشته به جای این امور، کودکان در محافل و نمازجماعت ها شرکت می کردند، اما دشمن امروز در این فضاها آسیب های بزرگی را قرار داده است.
برنامه های رایانه ای و اینترنتی آفت بزرگی برای نسل آینده است
برنامه های رایانه ای و اینترنتی آفت بزرگی برای نسل آینده است
به گزارش قم نیوز آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مصلای قدس شهر قم برگزار شد، عنوان کرد: نخستین نکته در بیانیه گام دوم انقلاب این است که یک نظریه را ابطال می کند.

وی افزود: یکی از نظریاتی که در جامعه شناسی مطرح است این است که پدیده های اجتماعی مانند پدیده های فردی یک پیدایش و افولی دارد، کسانی که این تئوری را پذیرفته بودند، درباره انقلاب اسلامی ایران نیز چنین تصوری داشتند که روزی به پایان می رسد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بسیاری از شخصیت های دنیا از این جهت که انقلاب به ۴۰ سال دوم نمی رسد خاطرجمع بودند؛ این بیانیه با نام گام دوم انقلاب خط بطلانی بر روی نیت های پلید دشمنان و توطئه گران کشید.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: برخی ادعا می کنند که منظور از گام دوم این است که نتایج گام اول را در مرحله دوم می بینیم؛ اما در واقع گام دوم ادامه گام اول بوده و پیشرفت های چشمگیرتری را در این گام شاهد خواهیم بود.

وی جمهوری اسلامی را برای برداشتن قدم بلند در راه هدف را توانمند دانست و اضافه کرد: برای برداشتن گام دوم، اکتفای صرف به دستاوردهای گام اول کافی نبوده و باید تلاش بیشتری کرد تا به اهداف بلند و متعالی برسیم، به عبارت دیگر، غیر از اینکه موقعیت قبلی را حفظ کردیم، باید یک پله نیز بالاتر برویم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: ما باید سرمایه های خود را شناسایی کرده و آن ها را راکد نگذاریم؛ بلکه در راه گام دوم این سرمایه ها را مورد استفاده قرار دهیم، نکته مهم دیگر این است که نباید دشمن بتواند این سرمایه را از ما بگیرد.

آیت الله مصباح یزدی رفتار آمریکا در عصر پهلوی با ایران را برده وار دانست و تاکید کرد: در روزهای قبل از انقلاب غربی ها در مقابل سلاحی که به ما می دادند، از ما پول می گرفتند و در عین حال منت می گذاشت و مسئولان کشور را وادار می کرد که این سلاح ها را علیه دشمنان غربی ها به کار ببرند.

وی مطرح کرد: در انقلاب یک نوجوانی پیدا شد که امام راحل درباره او فرمود که رهبر ماست، در روزهای نخست انقلاب چندان امیدی وجود نداشت که ریشه آن اینچنین محکم شود؛ باید این ظرفیت عظیم در بین جوانان موردتوجه قرار گیرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: امام راحل واژه ما می توانیم را در جامعه نهادینه کرد، مهم ترین سرمایه ما سرمایه ایمانی بود که امام ما را نسبت به آن آگاه کرد.

آیت الله مصباح یزدی ابراز کرد: در روزهای قبل از انقلاب ایمان مردم ضعیف بود، اما زمینه رشد ایمان در بین آن ها وجود داشت، این سرمایه را امام خمینی(ره) به خوبی شناخت.

وی تاکید کرد: این برنامه های رایانه ای که در بین کودکان رایج است، آفت بزرگی است که می تواند سرمایه ایمانی نسل ما را به باد دهد؛ چراکه در گذشته به جای این امور، کودکان در محافل و نمازجماعت ها شرکت می کردند، اما دشمن امروز در این فضاها آسیب های بزرگی را قرار داده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اگر سرمایه ایمانی از جوانان ما گرفته شود، آن ها در مقابل دشمنان مبنایی برای مقابله نخواهند داشت و این خطر جدی است و آینده ما را تهدید می کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchmxn6.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما