پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 83412
منبع : خبرگزاری تسنیم

مرتفع شدن شرایط ظهور منجی مستلزم پاکی فضای حاکم بر جامعه است

قم نيوز : رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه شرایط انتظار را علاوه بر زدودن پلیدی‌ها از درون، پاکی فضای حاکم بر جامعه دانست و گفت: منتظران واقعی برای خوشایند حضرت خانه دل را از اعتقادات ناپسند زدوده و ایمان و عمل صالح را جایگزین آن می‌کنند.
مرتفع شدن شرایط ظهور منجی مستلزم پاکی فضای حاکم بر جامعه است
مرتفع شدن شرایط ظهور منجی مستلزم پاکی فضای حاکم بر جامعه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید محمد واعظ موسوی با اشاره به بار معنایی کلمه انتظار اظهار داشت: ریشه‌یابی کلمه انتظار بار معنایی همراه باهدف و انگیزه را در پی دارد؛ معنای واژه انتظار در عرف، قاعدتاً گذر لحظه‌ها، از پا نشستن و تماشای چرخش عقربه‌های ساعت نیست بلکه نیازمند زمینه‌سازی و تمهیدات لازم است.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه بابیان شرایط انتظار تصریح کرد: یک جامعه منتظر به معنای واقعی کلمه که بتوان آن را بهترین عبادت در نظر گرفت باید هم به لحاظ اعتقادی نسبت به تک‌تک افراد و هم ازنظر اجتماعی نسبت به فضای جامعه، آمادگی لازم را فراهم کند.

وی به فعلیت رسیدن احکامی که منوط به زمان ظهور شده را در آمادگی همگانی پذیرش، نسبت به حضور حضرت دانست و یادآور شد: برای به فعلیت رسیدن احکامی که به تأخیر افتاده، باید زمینه‌های لازم برای هر فردی برنامه‌ریزی‌شده و مجریان و مسئولین جامعه نیز به شکل صحیح وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظ موسوی یکی از شرایط انتظار را علاوه بر زدودن پلیدی‌ها از درون، پاکی فضای حاکم بر جامعه نیز معرفی کرد و افزود: منتظران واقعی برای خوشایند حضرت خانه دل را از پلیدی‌ها و زشتی‌ها و اعتقادات ناپسند زدوده و ایمان و عمل صالح را جایگزین آن می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر خصوصیات جامعه منتظر گفت: جامعه منتظر نه‌تنها به سمت فساد و انحرافات گرایش ندارد بلکه نسبت به اعتقادات و جایگزین عدل و داد و احکام نورانی اسلام تلاش بسیار داشته و زمینه را برای ظهور و پذیرش آنچه حضرت مسئولیت اظهار و ابراز آن را دارد فراهم می‌سازند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchikn6.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما