شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 83436
منبع : خبرگزاری فارس

مشوق وزارت علوم ویژه دانشگاه‌ها و اساتید برای تقویت ارتباط با بخش صنعت

قم نيوز : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشمندان کشور به منظور حل چالش‌های صنعت گفت: وزارت علوم به منظور ارتقای ارتباط مهم میان صنعت و دانشگاه مشوق‌های زیادی برای دانشگاه‌ها و اساتید در نظر گرفته است.
مشوق وزارت علوم ویژه دانشگاه‌ها و اساتید برای تقویت ارتباط با بخش صنعت
مشوق وزارت علوم ویژه دانشگاه‌ها و اساتید برای تقویت ارتباط با بخش صنعت
به گزارش قم نیوز منصور غلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح چند طرح عمرانی در دانشگاه قم با اشاره به اینکه وزارت علوم در سال های اخیر به دنبال تقویت ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت بوده است، بیان کرد: در شرایطی که با تحریم‌ روبه رو هستیم باید برای حل مشکلات و رفع محدودیت ها به استفاده از ظرفیت های دانشگاهی بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها در  نقاط مختلف کشور در حل مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید موفق بوده اند، گفت: وزارت علوم برای تقویت ارتباط بین بخش صنعت و دانشگاه‌‌ها مشوق‌های بسیاری را برای اساتید و مراکز دانشگاهی در نظر گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظرفیت های علمی شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: شهر قم در کنار اینکه در علوم حوزوی قطب جهان اسلام است در علوم دانشگاهی نیز باید به همین میزان رشد و پیشرفت داشته و جایگاه علمی این شهر باید ارتقاء یابد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه قم باید به یکی از قطب های علمی در کشور تبدیل شود، افزود: در برنامه ساماندهی آموزش عالی کشور در وزارت علوم محوریت دانشگاه قم برای بخش علوم دانشگاهی این استان مورد تاکید قراردارد.

غلامی با اشاره به اینکه مسائل مرتبط با دانشگاه قم مورد توجه وزارت علوم قرار دارد بیان کرد: دانشگاه قم در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع است و باید طبق برنامه زمان بندی مناسبت زیرساخت های مورد نیاز این دانشگاه تامین شود.

وی به تفکیک دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مسئله موجب شده است که خانواده ها اقبال خوبی به تحصیل فرزندان خود در این دانشگاه داشته باشند و مدل اداره این دانشگاه منطبق با دیدگاه های اسلامی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd9o0j.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما