شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 83439
منبع : خبرگزاری تسنیم

وزیر علوم در قم: دانشگاه‌ها نقش مهمی در رفع مشکلات صنعت و تولید کشور دارند

قم نيوز : وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در رفع مشکلات صنعت و تولید کشور دارند،گفت: باید از ظرفیت‌های فعلی در جهت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تلاش کرد تا بتوان نیازهای صنعتی و فناورانه را تأمین کرد
وزیر علوم در قم: دانشگاه‌ها نقش مهمی در رفع مشکلات صنعت و تولید کشور دارند
وزیر علوم در قم: دانشگاه‌ها نقش مهمی در رفع مشکلات صنعت و تولید کشور دارند
به گزارش قم نیوز منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:در شرایط فعلی کشور که در تحریم قرار داریم درزمینهٔ امکانات و تجهیزات صنعتی و فناورانه باید به دنبال راهبردی اساسی در تأمین نیازها باشیم.

وی افزود:ظرفیت دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد و سرمایه بزرگی در  کشور به شمار می‌روند، تحقیق و پژوهش‌های دانشجویی در تحقق اهداف دارای جایگاه مهمی است.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در این سفر تعدادی از پروژه‌ها در دانشگاه‌های قم را افتتاح می‌کنیم و در جمع اساتید و هیات علمی و نخبگان در جریان مسائل و مشکلات قرار می‌گیریم.

غلامی درباره افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دانشگاه قم بیان کرد:این پروژه در  جهت تأمین آب موردنیاز فضای سبز دانشگاه به بهره‌برداری رسید که بسیار باارزش است، همچنین پروژه خوابگاهی دانشجویان متأهل امروز افتتاح شد که با مشارکت خیرین احداث‌شده و از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است به‌ویژه اینکه این طرح‌ها در جهت رفاه نخبگان در عرصه تحقیق و پژوهش راه‌اندازی شده و قرار است توسعه پیدا کند.

وی گفت:استان قم دارای ظرفیت علمی و پژوهشی فراوان و از قطب‌های مهم علمی است،در تلاشیم بسیاری از ظرفیت‌ها را به فعلیت و سرانجام برسانیم به همین دلیل برنامه‌های زیادی در دست اقدام است تا ظرفیت‌ها را توسعه دهیم.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد:دانشگاه قم به‌عنوان محوریت آموزش عالی در این استان به سمت تبدیل‌شدن به یک دانشگاه جامع و بزرگ حرکت می‌کند و با توجه به  ویژگی خاص آموزشی برای خواهران مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها قرار دارد.

غلامی افزود: به‌جای ایجاد  دو دانشگاه تک جنسیتی جدا می‌توان  فضای مجزای آموزشی دارای امکانات متناسب و درعین‌حال استفاده مشترک دانشجویان ایجاد کرد و از امکانات متناسب با دیدگاه‌های اسلامی و دینی مورد تأکید است.

وی خاطرنشان کرد:باید از ظرفیت‌های فعلی در جهت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تلاش کرد تا بتوان  نیازهای صنعتی و فناورانه را تأمین کرد،رویکرد جدی وزارت علوم در  سال گذشته ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها و صنعت بوده است و دانشگاه‌های کشور به‌صورت مستمر مسائل و مشکلات بخش تولید و صنعت را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyt97.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما