يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 83472
منبع : خبرگزاری فارس

جشنواره تئاتر قم 20 آبان‌ماه افتتاح می شود

قم نيوز : رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از برگزاری مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم در ساعت 18 دوشنبه 20 آبان‌ماه در خانه نمایش خبر داد.
جشنواره تئاتر قم 20 آبان‌ماه افتتاح می شود
جشنواره تئاتر قم 20 آبان‌ماه افتتاح می شود
به گزارش قم نیوز علی فرحناک ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به روند برگزاری بیست‌و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم اظهار کرد: این جشنواره خون تازه‌ای به تئائر قم وارد کرده و موجب افزایش انگیزه جوانان خواهد شد.

وی از دریافت ۳۹ نمایشنامه در دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم یاد کرد و افزود: با ارزیابی‌های انجام شده هفت نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای»، «وداع با اسلحه»،‌ «مهندس واشینگ کلوز»،‌ «اشک خدا»،‌ «پنج متری اول، بن بست سوم»،‌ «رأس ساعت پنج» و همچنین «غسال خان» به مرحله نهایی جشنواره راه یافته است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم با بیان اینکه نمایش‌های رسیده به مرحله نهایی اجرای عمومی خود را ماه‌های گذشته به‌روی صحنه برده‌اند، گفت: مرحله نهایی این جشنواره از ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه در قم برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم در ساعت 18 دوشنبه 20 آبان‌ماه در خانه نمایش یاد کرد و افزود: برپایی نمایشگاه تخصصی عکس و پوستر تئاتر، دوره‌های نقد نمایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

فرحناک با بیان اینکه بیش از 500 بازیگر تئاتر در قم فعالیت دارند، عنوان کرد: ۲۰ استاد هنر تئاتر و ۷۰ لیسانس تئاتر در حوزه‌های مختلف کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی لباس، طراحی صحنه و گریم در استان قم فعالیت دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxo0j.yt0s56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما