دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 83501
منبع : خبرگزاری تسنیم

فاصله گرفتن روحانیت از سبک سنتی و گرایش به دانشگاهی شدن از اهداف دشمن است

قم نيوز : مسئول راهبردی سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون گفت:هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان، حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند و یکی از راهبردهای مهم آنان،فاصله گرفتن روحانیت از سبک سنتی و گرایش به دانشگاهی شدن و درنهایت غربی شدن آموزش‌هاست.
فاصله گرفتن روحانیت از سبک سنتی و گرایش به دانشگاهی شدن از اهداف دشمن است
فاصله گرفتن روحانیت از سبک سنتی و گرایش به دانشگاهی شدن از اهداف دشمن است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده، در نخستین نشست مشترک مسئولین سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان‌ها و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در قم اظهار داشت:جریان شناسی روحانیت و حوزه‌های علمیه اهمیت زیادی دارد و اگر مورد غفلت قرار گیرد از مسیر مستقیم،منحرف می‌شویم.

مسئول راهبردی سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون افزود:هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان، حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند و یکی از راهبردهای مهم آنان،فاصله گرفتن روحانیت از سبک سنتی و گرایش به دانشگاهی شدن و درنهایت غربی شدن آموزش‌هاست.

وی تصریح کرد:روحانیت باید در عرصه سیاست،دارای بینش و بصیرت باشد،اما نباید اجازه داد که برخی از جریان‌ها به استفاده ابزاری از مرجعیت در مسیر تحقق مقاصد سیاسی خود بپردازند.

حجت‌الاسلام علیزاده بیان کرد:گاهی نیز در حوزه‌های علمیه،ریشه‌هایی از مکاتب فکری دیده می‌شود که درصدد ایجاد انحراف در مکتب تشیع است،

وی خاطرنشان کرد:رهبر انقلاب،بارها درباره شیعه انگلیسی هشدار داده‌اند و امروز باید نگران جریان‌های منحرفی باشیم که تشیع را تهدید می‌کند.

مسئول راهبردی سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون گفت:اخیراً نیز آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به جریان تکفیری و یا پیاده شدن آموزه‌های وهابیت در شیعه هشدار دادند.

وی افزود:در عرصه فرهنگی،دچار ضعف و کاستی‌هایی هستیم و رهبری بارها نارضایتی خود را از عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دولتی اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیزاده عنوان کرد:باید از ظرفیت‌های خودجوش مردمی در زمینه‌های فرهنگی استفاده کرد،با توجه به فعالیت بیش از 240 هزار گروه مردمی درزمینهٔ فرهنگ،رهبر انقلاب به پشتوانه چنین ظرفیتی فرمان مبنی بر آتش به اختیار فرهنگی را صادر کردند.

وی خاطرنشان کرد:درزمینهٔ فرهنگی با معضلات زیادی مواجه هستیم و جریان‌هایی درصدد لطمه زدن به انقلاب و نظام هستند و دشمنان نیز دراین‌باره به سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند.

مسئول راهبردی سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون گفت:دستگیری روح‌الله زم یکی از اقدامات بسیار ارزشمندی بود و توانست تا حدی دست،دشمنان را رو و نقشه آن‌ها را برملا کند.

وی ادامه داد:قرار بود روح‌الله زم که امروز ابراز پشمانی می‌کند ،میدان‌دار ناآرامی‌ها در آستانه انتخابات در ایران باشد،اما شکست خورد.

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: مردم ایران،جایگاه مهمی در مشارکت‌های راهبردی و جریان ساز دارند و نقش‌آفرینی آن‌ها،تنها در راهپیمایی یا گرفتن رای نیست و باید قدر آن‌ها را دانست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqn97.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما