دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 83515
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
روانشناس حوزوی:

انزواطلبی و افسردگی از جمله نتایج حضور بی ضابطه در فضای مجازی است

قم نيوز : عضو انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم گفت: بر اساس یافته های جدید علم روانشناسی، از جمله نتایج حضور بی ضابطه و بی قاعده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تشدید روحیه انزواطلبی و نیز افسردگی در میان کاربران است.
انزواطلبی و افسردگی از جمله نتایج حضور بی ضابطه در فضای مجازی است
انزواطلبی و افسردگی از جمله نتایج حضور بی ضابطه در فضای مجازی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حمزه عبدی با بیان این که در شرایط فعلی، یکی از مشکلات بشریت ناظر به مباحث روانی و عاطفی و کمبودهای مشهود در این عرصه هاست، اظهار داشت: بخشی از این مشکل به ظهور رسانه های نوین از جمله شبکه های اجتماعی برمی گردد که در بستر فضای مجازی در سال های اخیر رشد بی سابقه ای داشته و توانسته اند اذهان اکثریت مردم و به خصوص نسل جوان را به خود معطوف سازند.

وی افزود: از جمله آثار نامطلوب حضور بی قاعده و بی ضابطه در فضای مجازی، انزواطلبی و در بسیاری از موارد افسردگی افراد است، چه آن که به طور طبیعی از فضای حقیقی جامعه فاصله می گیرند و اگر این مسایل به درستی مدیریت و درمان نشوند، در میان مدت و بلند مدت می تواند حتی آثار نامطلوب تری هم در برداشته باشد.

این روانشناس حوزوی همچنین تضعیف امنیت روحی و روانی و نیز امنیت اخلاقی را از دیگر آفات و آسیب های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در این راستا باید ضمن آسیب شناسی دقیق، بر لزوم تعمیق باورهای دینی نسل جوان با بهره گیری از ظرفیت روانشناسی اسلامی تاکید نماییم.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از افراد جامعه در فضای شبکه‌های اجتماعی زیست می کنند و علیرغم آن که در گروه‌های اجتماعی با تعداد بسیاری از افراد معاشرت و دوستی دارند اما با توجه به این که یکدیگر را ملاقات نکرده و از خصوصیات اخلاقی هم بی اطلاع هستند، لذا عملا ًدر تنهایی به سر می برند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbssbw.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما