سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 83521
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم:

سهم در اقتصاد استان افزایش می‌یابد

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: بسیاری از تعاونی‌های استان خوش‌نام هستند و تلاش می‌کنیم سهم فعالیت ‌آنان در اقتصاد استان افزایش یابد.
سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان افزایش می‌یابد
سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان افزایش می‌یابد
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی بیان کرد: برای افزایش سهم تعاونی‌ها در چرخه اقتصادی استان و استقبال مردم از آن‌ها، لازم بود تا موضوعاتی همچون صحت، سلامت و سرعت کاری در این حوزه بیش از گذشته موردتوجه قرارگیرد.

وی افزود:‌ به همین منظور با مشارکت نهادهای متولی در این زمینه تلاش کردیم که فعالیت تعاونی‌های فعال استان در حوزه‌های مختلف به‌صورت شفاف انجام و مشکلات آنان به‌طور مجزا و مشخص حل شود.

وی ادامه داد: بااقدامات صورت گرفته، عرصه فعالیت تعاونی‌های خوش‌نام استان تقویت و زمینه برای ادامه کار تعاونی‌های متخلف سلب شد تا مردم با اطمینان بیشتری در این حوزه اقتصادی وارد شوند.

کاویانی گفت: تعاون به معنای همکاری و مساعدت برای رفع نیازهای همگانی است و امروز که اقتصاد کشور درگیر فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان است،‌ باید بیش از هر زمان دیگری به بخش تعاون توجه شود.

وی بیان کرد: برای پیشرفت و گسترش فعالیت تعاونی‌های استان،‌ لازم است تا تعاونگران از مزایای قانونی حوزه فعالیت خود در بخش‌هایی همچون بیمه و مالیات به نحو مطلوب برخوردار شوند.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد تعاون محور بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی است،‌ ادامه داد: ارزان‌ترین روش اشتغال‌زایی و تولید و نزدیک‌ترین حوزه اقتصادی به اقتصاد اسلامی، در گسترش تعاونی‌ها نهفته است.

تعداد کل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تشکیل‌شده در استان قم ۲ هزار و ۵۲۱ تعاونی با ۸۵۲ هزار و ۵۸۸ عضو است.

بخش عمده‌ای از اعضای شرکت‌های تعاونی استان قم مربوط به شرکت‌های سهام عدالت با تعداد ۶۹۵ هزار تن است که معادل ۸۲ درصد کل اعضاست.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcizwav.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما