سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 83525
منبع : خبرگزاری تسنیم

سامانه ثبت‌نام مسکن اقدام ملی در قم بازنشده بسته شد

قم نيوز : سامانه ثبت‌نام مسکن اقدام ملی که امروز در چهار استان کشور بازگشایی‌شده بود بعد از تکمیل ظرفیت بسته شد و به نظر بسیاری از این طرح جامانده‌اند.
سامانه ثبت‌نام مسکن اقدام ملی در قم بازنشده بسته شد
سامانه ثبت‌نام مسکن اقدام ملی در قم بازنشده بسته شد
به گزارش قم نیوز از هفته‌های قبل اطلاع‌رسانی‌های فراوانی در سطح ملی و استانی در زمینه آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در چهار استان قم، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به انجام رسیده بود و بارقه‌های امید برای مردمی که با نوسانات بیش از 100 درصدی قیمت‌ها، دیگر خرید سرپناه برای آنان آرزو شده، در دل‌های آنان زنده شده بود.

هرچند به نظر قیمت‌های اعلامی برای خانه‌دار شدن افراد در این طرح از 2.5 تا 3.5 میلیون تومان برای هر مترمربع، چندان با وضع فعلی بازار و رکود موجود در آن فاصله زمین تا آسمانی ندارد، ولی تجربه مسکن مهر سبب شده مردم از هر فرصتی برای خانه‌دار شدن استفاده کنند.

طبق اطلاع‌رسانی‌های اولیه قرار بود ثبت‌نام در این سامانه در این استان‌ها در روز 18 آبان ماه آغاز شود که به علت وجود برخی ایرادات در سامانه کار ثبت‌نام به صبح امروز 21 آبان ماه موکول شد.

از ساعت‌های ابتدایی امروز، علاقمندان به ثبت‌نام در این طرح خیره به سیستم‌های کامپیوتری تا بلکه زمان ثبت‌نام آغاز شود ولی تازه بعد از زمانی اعلام شد که ثبت‌نام از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود و همین موضوع سبب افزایش و به روز شدن جاماندگان برای ثبت‌نام شد.

اما در کمال ناباوری در زمان‌های آغازین ثبت‌نام، سامانه با بروز خطاهایی با اعصاب و روان مردم در حال بازی بود که تازه از ساعت 10 و 20 دقیقه فرآیند ثبت‌نام آغاز شد.

هرچند از پیش هم اعلام‌شده بود که تنها 1480 واحد در این طرح برای قم در نظر گرفته‌شده است، ولی سامانه به‌محض تکمیل ظرفیت کار ثبت‌نام را متوقف کرده است که این اقدام به نظر به دور از عدالت است، چراکه بسیاری از افراد نیازمند به این طرح به علت عدم دسترسی به این سامانه گویا از قافله ثبت‌نام کنندگان جا مانده‌اند.

برخی از افراد به‌واسطه کارها و فعالیت‌های روزانه و عدم دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری نتوانسته‌اند در این طرح ثبت‌نام کنند که باید پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شد تا همگان ثبت‌نام کنند و بعد با قرعه‌کشی واجدین شرایط مشخص شوند، نه اینکه هرکی زودتر اومده زودتر هم صاحب امتیازات شود.

این اقدام دقیقاً به‌مانند ثبت‌نام شرکت‌های خودروسازی است که در عرض کمتر از چند دقیقه چندین هزار خودرو ثبت‌نام می‌شود و آن‌ها رفع مسئولیت کرده و کسی از سرنوشت خودروها خبری ندارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccppq4.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما