جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۵
کد مطلب : 83593
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله جوادی‌آملی: برخی در کشور دهه غارت به راه انداخته‌اند‌

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: درحالی‌که ما دهه کرامت و ولایت داریم ، بعضی از افراد دهه غارت و چپاول در کشور دارند، با این تفاوت دهه آن‌ها ده سال طول می‌کشد.
آیت‌الله جوادی‌آملی: برخی در کشور دهه غارت به راه انداخته‌اند‌
آیت‌الله جوادی‌آملی: برخی در کشور دهه غارت به راه انداخته‌اند‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با  رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: زمانی که حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شد، خداوند به ایشان فرمود "اگرچه تو عرب هستی و قرآن به زبان عربی مبین نازل شده است اما بدان این‌گونه نیست که تو تنها متعلق به اعراب و یا این منطقه خاص باشی"، تو پیامبر جهانی هستی، همان‌طور که در آیاتی به اینکه قرآن برای همه انسان‌هاست و مخاطب آن تمام جهان بوده اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند جای قرآن، اسلام را بر همه مکاتب دیگر پیروز شمرده است، افزود:  تمام عالم از شرق تا غرب باید زیر پوشش قرآن باشد، چون قرآن علاوه بر آنچه دیگر کتاب‌های آسمانی دارند، دارای «هیمنه»، یعنی بر کتب دیگر برتری و تسلط دارد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه ما دو وظیفه داشته و آن وظیفه محلی و منطقه‌ای  و آن دیگری وظیفه بین‌المللی و جهانی است، تصریح کرد: وظیفه ما این بوده که جهانی فکر و عمل کنیم اما دشمن ما را به حال خود نمی‌گذارد، چراکه در تاریخ نشان داده‌شده دشمن ما را تحمل نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال هشت‌ساله دفاع مقدس که جنگ جهانی بود، تمام کشورها علیه ما فعالیت کردند و تنها خدا به این مردم قدرت و غیرت عطا کرد تا مقابل جهان کفر مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) باید دیگر مکاتب عالم را بررسی کند، گفت: منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) باید در واقع جهان را بشناسد، جهانی فکر کرده و نیز جهانی سخن بگوید.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: همه مردم بسیجی هستند چراکه باید همواره در صحنه باشند، وجود رهبر خوب نیمی از ظرفیت است، حتی اگر امام علی(ع) رهبر مردم باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی می‌شود.

وی با انتقاد از غارت‌ها و چپاول‌هایی که در کشور وجود دارد، افزود: درحالی‌که ما دهه کرامت و ولایت داریم ، بعضی از افراد دهه غارت و چپاول در کشور دارند، با این تفاوت دهه آن‌ها ده سال طول می‌کشد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نامه امام علی(ع) خطاب به مردم مصر عنوان کرد: امام علی در آن نامه فرمودند "خواب سیاسی، خواب فرهنگی، خواب اجتماعی و خواب اقتصادی باید در چشم شما در حد مزمزه باشد، هرگز نگذارید خواب از محدوده چشم شما فراتر برود و وارد محدوده هوشیاریتان شود". دشمن همیشه بیدار بوده و  لحظه‌ای خواب  نتایج تلخی به همراه و این هوشیاری به معنی بسیجی بودن است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxmn6.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما