جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 83599
منبع : خبرگزاری تسنیم

دبیر: باید نسل جدیدی از قهرمانان و مربیان کشتی تربیت شوند

قم نيوز : رئیس فدراسیون کشتی ‌گفت: باید نسل جدیدی از قهرمانان و مربیان تربیت شوند که این مهم نیز لازمه وجود برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر اساس نیاز ورزش حرفه‌ای کشور است.
دبیر: باید نسل جدیدی از قهرمانان و مربیان کشتی تربیت شوند
دبیر: باید نسل جدیدی از قهرمانان و مربیان کشتی تربیت شوند
به گزارش قم نیوز علیرضا دبیر در مجمع سالیانه هیئت کشتی استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با انتقاد از کاهش تعداد کشتی‌گیران در سال‌های اخیر، اظهار داشت:‌ در دهه گذشته یک‌میلیون کشتی‌گیر در کشور فعالیت می‌کردند که در حال حاضر این آمار روند رو به رشدی نداشته و در حال کاهش است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای ورزش حرفه‌ای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد، افزود: برای تربیت مربی و قهرمان حرفه‌ای در کشتی باید بستر مناسب ایجاد کرد تا در سال‌های آتی در رده‌های مختلف سنی قهرمانان متعددی داشته باشیم که این نیز نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

رئیس فدراسیون کشتی ایران با اشاره اینکه کسب سهمیه المپیک با اعتبارات کم هیئت‌های ورزشی استان‌ها ممکن نبوده و نیست، تصریح کرد: باید نسل جدیدی از قهرمانان و مربیان تربیت شوند که این مهم نیز لازمه وجود برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر اساس نیاز ورزش حرفه‌ای کشور است.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر میزبانی قم در جام‌های مختلف کشتی، ادامه داد: لازم بوده که در سال آینده استان قم میزبانی یکی از جام‌های کشتی باشد تا بتوانیم ظرفیت‌های کشتی استان قم را به کشور معرفی کنیم.

دبیر عنوان کرد: با توجه به ظرفیت کشتی فرنگی که در استان قم وجود دارد، قم توانایی تبدیل‌شدن به مهد کشتی فرنگی کشور را دارد، چراکه قم در کشتی فرنگی دستاوردها و توانایی‌های مهمی را به وجود آورده و این اتفاق در سال‌های آینده رخ می‌دهد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdnk0j.yt0sn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما