جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : 83602
منبع : خبرگزاری تسنیم

کاهش تعطیلات حوزه‌های علمیه در سال جدید تحصیلی

قم نيوز : معاون آموزش حوزه‌های علمیه از کاهش تعطیلات در سال جدید تحصیلی در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: روزهای پنجشنبه نیز کلاس‌های درس برگزار می‌شود.
کاهش تعطیلات حوزه‌های علمیه در سال جدید تحصیلی / از سرگیری کلاس‌های درس ‌در روزهای پنجشنبه
کاهش تعطیلات حوزه‌های علمیه در سال جدید تحصیلی / از سرگیری کلاس‌های درس ‌در روزهای پنجشنبه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مهدی رستم نژاد در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد هفته وحدت اظهار داشت: در جلسه قبل در رابطه با مباحث تربیتی گفت‌وگو شد و یکی از مواردی که بزرگان ما نیز نگران آن هستند عدم انتخاب گری طلاب است.

وی با بیان اینکه در این انتخاب گری طلاب نباید آفاتی وجود داشته باشد، افزود: در میان بحث‌های مختلف به هدایت علمی و تربیتی رسیدیم که طلاب در این طرح از آزادی انتخاب و عدم ضعف در انتخاب بهره ببرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با یادآوری تشکیل چهار کمیسیون درباره حق انتخاب گری طلاب، گفت: این قدم مبارکی بود که با توجه به مشکلات و آمارها باید آیین این اقدام ایجاد می‌شد، چراکه سه هزار طلبه از 50 مرکز علمی در این طرح شرکت کرده‌اند.

رستم‌نژاد با اشاره به اینکه سامانه تقریرات دروس خارج فقه مراجع تقلید مفید به فایده بوده است خاطرنشان کرد: اساتید محترمی که درس خارج داشته می‌توانند دروس خود را در این سامانه بارگذاری کرده و نیز امکان جستجوی دروس برای خود و دیگران وجود دارد.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از امکانات به‌روز برای توسعه مباحث درسی، ابراز کرد: الحمدالله تاکنون استقبال خوبی از این سامانه شده و از36 درس از استان‌ها، 33 هزار جلسه درس به‌صورت صوتی  و 24 هزار تقریر در این سامانه بارگذاری شده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در سال جاری تعطیلات و ایام تحصیل حوزه علمیه تلاقی پیدا کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مطالب دروس بسیار  گسترده است و در 110 روز امکان تدریس کامل درس وجود ندارد باید از تعطیلات کم شده و برای همین مثل سابق روزهای پنجشنبه نیز کلاس‌های درس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirqav.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما