جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : 83749
منبع : خبرگزاری تسنیم

برنامه‌ریزی ‌بسیج برای کاهش آسیب‌های اجتماعی 9 محله آسیب‌پذیر قم

قم نيوز : عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی ‌بسیج برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ۹ محله آسیب‌پذیر قم خبر داد.
برنامه‌ریزی ‌بسیج برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ۹ محله آسیب‌پذیر قم
برنامه‌ریزی ‌بسیج برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ۹ محله آسیب‌پذیر قم
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی شهر مقدس قم در راستای مطالبه مقام معظم رهبری که در سالن جلسات دفتر مقام معظم رهبری در استان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: برخی از مسائل اقتصادی به‌واسطه مباحث اقتصادی است و هیچ‌گاه مباحث اجتماعی و فرهنگی از هم جدا نیستند.

وی تدوین برنامه راهبردی و اجرایی بسیج برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در این برنامه 9 محله آسیب‌پذیر قم احصا شده و برای آن برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه نیاز به تخصیص اعتبارات نیاز است، تصریح کرد: دولت با توجه به مشکلات اقتصادی نمی‌تواند اعتبارات لازم برای این برنامه را تخصیص دهد و باید نهادهایی که چنین اعتباری در اختیار داشته در این زمینه اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استفاده شود، یادآور شد: دستگاه‌های صادرکننده مجوزها در قم باید اقتضائات فرهنگی و اجتماعی قم را موردتوجه قرار دهند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی در زمان تدوین بودجه اعتبارات گسترده‌ای برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی می‌شود که بخش قابل‌توجهی از آن وارد قم و مؤسسات و نهادها در قم می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از این مؤسسات و نهادها بخش عمده‌ای از کارهایشان مربوط به دیگر شهرها و با کشورهاست که باید در این زمینه مطالبه شود تا سهم قم از این منابع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مشخص شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcao0na.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما