چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 83886
منبع : خبرگزاری تسنیم

قم به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر ظرفیت‌های زیرساخت‌های بهداشت و درمانی در قم، از توسعه گردشگری سلامت در این استان خبر داد.
قم به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود
قم به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در "نخستین همایش تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت" که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره نقش خیرین سلامت اظهار داشت: خیرین سلامت کشور بسیجی وار وارد شده و از کیان سلامت جامعه حراست می‌کنند.

وی با تأکید بر جایگاه خیرین سلامت در توسعه سلامت در کشور ابراز کرد: یکی از ابتدایی‌ترین وظایف دولت‌ها در کنار تأمین امنیت، موضوع سلامت جامعه است که برای تحقق این مهم باید از ظرفیت خیرین سلامت برای این مسئولیت استفاده شود.

استاندار قم با بیان اینکه باید از ظرفیت نهادها، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران حوزه‌های مختلف برای تحقق امنیت سلامت در جامعه استفاده شود، عنوان کرد: سمن‌ها به عنوان بازوان توانمند در کنار دولت می‌توانند در رفع مشکلات جامعه حضوری فعال داشت باشند.

سرمست با اشاره به جایگاه زائر و مسافرپذیری استان قم تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های درمانی و مسافرپذیری این استان، گردشگری سلامت در قم به‌عنوان محور توسعه و پیشرفت توسعه می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت استان خود را متعهد به پیگیری مشکلات طرح‌های بهداشتی در استان قم می‌داند، اضافه کرد: طرح‌های زیرساختی حوزه بهداشت و درمان در قم از نظر فنی و کیفی در شرایط مطلوبی قرار دارد

استاندار قم خاطرنشان کرد: مراجع تقلید در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان دارای سابقه طولانی بوده و در شهرهایی مانند قم این مراجع و علما بوده که پیش از دولت در مسیر خدمت به مردم در عرصه سلامت وارد شده‌اند و مدیریت استان هم برای توسعه این اقدامات و توسعه کارهای خیرخواهانه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به نقش ویژه روحانیت و مراجع عظام تقلید در عرصه سلامت یادآور شد: مراجع، علما و روحانیت در این زمینه نقش بی‌بدیلی داشته و در طول تاریخ در کنار وظایف دینی، در خدمت به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و همواره همراه مردم بوده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcce4q4.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما