پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 83916
منبع : خبرگزاری تسنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قم: خبرنگاران باید نماد تولّی و تبرّی باشند

قم نيوز : نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: فعالان رسانه و خبرنگاران باید نماد تولّی و تبرّی باشند و اگر خبری منعکس کرده باید هم دفاع از اهل‌بیت(ع) بوده و هم در دشمنی با دشمنان اهل‌بیت(ع) باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم: خبرنگاران باید نماد تولّی و تبرّی باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان قم: خبرنگاران باید نماد تولّی و تبرّی باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای اربعین که در سالن جلسات حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین نماد دو تکلیف الهی و دو وظیفه سیاسی و معنوی شامل تولّی و تبرّی است.

وی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ایمانی را تولّی و تبرّی دانست و ابراز کرد: این موضوع بدان معنی بوده که ضمن عرض ارادت به اهل‌بیت(ع)، دوستار دوستان آنان بوده و در برابر کسانی که مزاحت ایجاد کرده برائت بجویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) درباره حقیقت ایمان تصریح کرد: این امام همام در جواب کمال ایمان فرمودند که دوستی و محبت محبان خداوند و دوری و عداوت از دشمنان خدا، دین خدا و نمادهای دینی کمال دین بوده که این موضوع جز دستوران دینی ما است.

وی با بیان اینکه اگر افراد و طایفه‌ای تولّی و تبرّی نداشته باشند دین و ایمانشان ناقص است، عنوان کرد: فردی از امام باقر(ع) پرسید فردی محبت امیرالمؤمنین(ع) بوده ولی از دشمن ایشان تبری نمی‌جوید و امام علی(ع) را دشمنان مقایسه می‌کند که امام باقر(ع) درباره این فرد فرمودند که وی فردی آشفته و نه‌تنها دوست نبوده بلکه دشمن است.

امام‌ جمعه قم فعالیت‌های اهالی رسانه را مورد توجه قرار داد و افزود: فعالان رسانه، خبرنگاران باید نماد تولّی و تبرّی باشند و اگر خبری منعکس کرده باید هم دفاع از اهل‌بیت(ع) بوده و هم در دشمنی با دشمنان اهل‌بیت(ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خبر یا تصویری از اربعین اباعبدالله(ع) منعکس می‌شود باید در کنار ابعاد اربعین، انزجاری از دشمنان اهل‌بیت(ع) باشد و باید ابعاد تولّی و تبرّی در همه شئونات زندگی جاری و ساری شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: کسانی که امروز در عرصه‌های بین‌المللی به‌عنوان نماد جمهوری اسلامی هستند باید حب و بغض، تولّی و تبرّی را بدون نگاه به جریان‌ها و گرایش‌ها دنبال کنند و باید این موضوع خودش را نشان دهد.

وی راهپیمایی مردم ایران در حمایت از اقتدار و امنیت کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در راهپیمایی اخیر مردم هم ولایتمداری و هم بیزاری از دشمن و آشوبگران را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3y97.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما