يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 83960
منبع : خبرگزاری فارس

استارت انتخابات در قم زده شد/ قم آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی

قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری گفت: استارت انتخابات در قم از امروز زده شده و ثبت نام کاندیداهای مجلس نیز از فردا آغاز خواهد شد.
استارت انتخابات در قم زده شد/ قم آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی
استارت انتخابات در قم زده شد/ قم آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور در نشست خبری که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به پیروزی رسید و نخستین موضوعی که مورد توجه قرار گرفت، منشور قانون اساسی جمهوری اسلامی بود که با استفاده از دکترین سیاسی تدوین شد.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی به خدمت به مردم بسیار توجه شده و چیزی به جز خدمت به مردم و حقوق مقابل حکومت، مردم و تبلور یک حکمرانی خوب نمی‌بینیم که این نشان می‌دهد قانون اساسی یکی از قوانین مترقی جهان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: در قانون تصریح شده در جاهایی که نیاز به همه پرسی باشد مراجعه می‌شود.

وی افزود: نهضت امام خمینی (ره) از خرداد 42 تا بهمن 57 رسید تا حکومت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود و امام خمینی (ره) به ما یاد داد در کنار مشروعیت دینی، اساس مشروعیت نظام مردم هستند.

سلیمان‌پور ادامه داد: از بدو انقلاب تقریبا هرسال یک انتخابات داشتیم و همیشه حتی در طول جنگ نیز انتخابات برگزار شد.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو در شرایط حساسی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امروز آمریکا برای ضربه زدن وارد میدان شده و با تحریم سعی در کاهش میزان مشارکت مردم دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، با تاکید براینکه انتخابات دشواری پیش رو داریم، گفت: باید رسانه‌ها با مسؤولان همگام شوند تا بتوانیم مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنیم.

وی با تاکید براینکه رسانه‌ها باید خارج از تفکرات و سلایق سیاسی مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنند، گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات  این مسئله را به گوش جهان می‌رساند که مردم در هر شرایطی حامی نظام هستند.

سلیمان‌پور ادامه داد: ما در تلاش هستیم که افرادی با گرایشات مختلف سیاسی و حزبی در این انتخابات حضور پیدا کنند و یکی از آرمان‌های انقلاب فراهم کردن فضای رقابتی برای همه سلایق است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم در 4 دهه گذشته نیروهای متعهدی تربیت شدند، گفت: ورود همه سلایق و احزاب سیاسی موجب می‌شود که فضای رقابتی بالا برود و مردم نیز با درک بالا می‌توانند انتخاب شایسته ای داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: افرادی که در چهارچوب انتخابات شرکت می‌کنند باید با عمل به مر قانون پا به میدان بگذارند.

وی با بیان اینکه انتخاب کنندگان مردم هستند، گفت: باید حقوق مردم حفظ شود و در بحث امنیت انتخابات شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا انتخاباتی سالم و با امنیت کامل برگزار کنیم.

سلیمان پور ادامه داد: قم باید اسوه و الگوی اخلاق در انتخابات باشد و مشکلات ناشی از عبور از چارچوب قانون و شرع نباید در قم رخ بدهد.

وی با تاکید براینکه باید انتخاباتی را موافق با عزت و اقتدار نظام با تکیه بر صیانت از رای مردم برگزار کنیم، عنوان کرد: ما در جایگاهی نیستیم که برای مردم تعیین کنیم چه کسانی را انتخاب کنند و باید خودشان تشخیص دهند به چه کسانی رای دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به شعار انتخابات امسال گفت: گام دوم انقلاب، قانونمندی، بیطرفی و انسجام ملی است که سعی داریم بر همین شعار پایبند باشیم.

وی افزود: از اردیبهشت ماه سال جاری روند اجرایی انتخابات آغاز شده و در دوماه اخیر جلسات متعددی نیز در این راستا برگزار شده و در حال حاضر قم آماده برگزاری انتخابات خوب و شایسته است.

سلیمان‌پور اضافه کرد: ریاست ستاد انتخابات شهرستان با فرماندار است و این ستاد فعالیت شبانه روزی خود را آغاز کرده و مراحل اداری آن نیز در حال انجام است و اعلام شده به وزارت کشور که قم بسترها و زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد.

وی بیان کرد: تبلیغات زود هنگام رصد شده و ستاد پیشگیری از جرایم به ریاست رئیس کل دادگستری تشکیل شده و مراقب هستیم رفتاری ضد انتخاباتی از سوی هیچ یک از نامزدها رخ ندهد.

وی افزود: از امروز وارد فضای انتخابات نخستین میان دوره ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدیم و از فردا نیز کار ثبت نام کاندیدهای مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfx1dc.w6dmvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما