چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 84046
منبع : خبرگزاری فارس

کاشت 14 میلیون اصله نهال در نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز»

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به برگزاری آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی در این استان گفت: این نهضت با هدف کاشت 14 میلیون اصله نهال در سرار کشور دنبال می‌شود که سهم استان قم 500 هزار اصله نهال است.
کاشت 14 میلیون اصله نهال در نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز»
کاشت 14 میلیون اصله نهال در نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز»
به گزارش قم نیوز سیدمحمد تقی سجادی با بیان اینکه طرح‌های نهال‌کاری با محوریت پویش‌های اجتماعی در کشورهای مختلف آزموده شده است، مطرح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی راهکاری است که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها، افزایش فرهنگ‌سازی و رقم زدن عملکردهای ماندگار شود.

وی از اجرای طرح‌های ویژه نهال‌کاری و توسعه فضای سبز در اسفندماه هر ساله و به ویژه در هفته منابع طبیعی یاد و اظهار کرد: امسال کار نهال‌کاری به همت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از نظر زمانی و مکانی به صورت گسترده‌تر و با محوریت استفاده از ظرفیت عموم مردم دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام‌شده، ظرفیت نهال کاری در 85 هزار هکتار از سطح کشور وجود دارد، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت‌های ویژه‌ای از طرح‌های مختلف در حوزه‌های مرتع، آبخیز و بیابان شده است.

وی ادامه داد: امسال نهضت ملی نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز با هدف کاشت 14 میلیون اصله نهال در نقاط مختلف ایران اسلامی دنبال خواهد شد که سهم استان قم 500 هزار اصله نهال است که در مساحتی هزار هکتاری از منطقه عمومی کوه نمک قم کاشته می‌شود.

سجادی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از 226 هزار اصله نهال در هزار و 152 هکتار از مساحت استان قم کاشته شده است، گفت: با توجه به ضریب بالای گیرایی نهال در استان قم، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال 96 در حوزه نهال‌کاری به‌عنوان نمونه در سطح کشور معرفی شد.

وی با اشاره به برگزاری آیین آغاز به‌کار نهضت ملی نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در صبح پنج‌شنبه 14 آذرماه در استان قم گفت: در این مراسم جمعی از مسئولان استانی و ملی حضور خواهند یافت و به صورت هم‌زمان این نهضت ملی کاشت نهال در سراسر کشور آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه متخصصان و کارشناسان به عنوان پیمانکار به صورت مستمر در این نهضت ملی نقش‌آفرینی خواهند داشت، مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این نهضت فرهنگ‌سازی در میان عموم مردم است اما تحقق نتیجه نیازمند نهال‌کاری اصولی و این امر وابسته به انجام کار تخصصی است به همین علت استفاده از توان متخصصان در این نهضت مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb0gbw.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما