پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 84073
منبع : خبرگزاری فارس

تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد/تبیین انتظارات رهبری از روحانیت در بیانیه گام دوم

قم نيوز : رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاب با تلاش و همت به اوج می‌رسند گفت: شرایط شهریه و تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد.
تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد/تبیین انتظارات رهبری از روحانیت در بیانیه گام دوم
تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد/تبیین انتظارات رهبری از روحانیت در بیانیه گام دوم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد یزدی در حاشیه نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور در گردهمایی بسیج اساتید و نخبگان سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان اصفهان به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به میزبانی حوزه علمیه اصفهان در نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: میزبانی حوزه علمیه اصفهان از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد موجب تشکر و قدردانی است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به اینکه خود نیز تحصیلات حوزوی‌اش را تا اواخر سطح در حوزه علمیه اصفهان گذرانده است گفت: حوزه علمیه اصفهان، حوزه‌ بسیار گرم، پرکار و دارای فضلای به نام بوده و اکنون هم از جمله حوزه‌های رده اول کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به بیانیه گام دوم و خواسته‌های رهبری از روحانیت در این بیانیه خاطرنشان کرد: رهبری از حوزه‌های علمیه، طلاب و نسل جوان درخواست دارند برای تمدن آتی اسلامی برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از فرصت گران‌سنگ استقرار حکومت اسلامی یادآور شد: روحانیت و حوزه‌های علمیه باید به مسائل مستحدثه توجه ویژه داشته باشد و جواب متین، دقیق، علمی و صحیح برای آن‌ها پیدا کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به شرایط مطلوب کنونی برای تحصیل و تدریس علوم دینی اضافه کرد: خواندن شرح‌حال بزرگان و علمای خلف بسیار مثمر ثمر است. باید بدانیم علمای و بزرگان گذشته با چه شرایطی زندگی کردند و امروز ما از علوم و کتاب‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

آیت‌الله یزدی در پایان با اشاره به اینکه طلاب با تلاش و همت به اوج می‌رسند و شرایط شهریه و تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد یادآور شد: شما اساتید محترم سعی کنید طلاب فاضل، مدبر و محقق تربیت کنید و به آن‌ها بیاموزید که در زندگی قناعت کنند و بدانید «ان مع العسر یسری»
حضرت آیت‌الله مهدوی، عضو خبرگان رهبری و آیت‌الله حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه و عضو خبرگان رهبری نیز در این گردهمایی حضور داشتند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbfgbw.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما