پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 84083
منبع : خبرگزاری تسنیم

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی در قم

قم نيوز : رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کلاه‌برداران با ترفندهایی از جمله برنده شدن در جایزه، پرداخت هدیه و سایر تبلیغات اغواکننده سعی در فریب شهروندان هستند.
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی در قم
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی در قم
به گزارش قم نیوز سرهنگ علی موالی اظهار داشت: اخیراً طی گزارشات واصله بسیاری از شهروندان گرامی با این پلیس مشخص‌شده است که افرادی با ایجاد تماس‌های جعلی و کذب با استفاده از بعضی سایت‌های خارجی و نرم‌افزارهای فضای مجازی سعی در فریب شهروندان و اخذ اطلاعات هویتی از آن‌ها را دارند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: مردم به‌هیچ‌وجه به تماس‌های مشکوک و تماس‌هایی که با شماره‌های ناشناس خارج از کشور با آن‌ها حاصل می‌شود را پاسخ ندهند و با آن‌ها نیز تماس نگیرند.

وی بیان کرد: کلاه‌برداران با ترفندهایی از جمله برنده شدن در جایزه، پرداخت هدیه و سایر تبلیغات اغواکننده سعی در فریب شهروندان داشته و درصددند اطلاعات هویتی و مشخصات کارت‌بانکی آن‌ها را به‌صورت تلفنی با سخنان و وعده‌های دروغین و کذب به دست آورند.

سرهنگ موالی تصریح کرد: مردم دقت نمایند نه به این تماس‌ها پاسخ داده و نه با آن‌ها تماس بگیرند، بعضی شهروندان گلایه داشتند که آیا کلاه‌برداران می‌توانند به‌محض برقراری تماس اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها را سرقت کنند، مردم عزیز هوشیار باشند تا زمانی خود اطلاعات هویتی و بانکی را برای کلاه‌برداران فاش نکنند، آن‌ها نمی‌توانند سوءاستفاده کنند.

مراقب تقلب‌های مخابراتی کلاه‌برداران سایبری باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم همچنین از شهروندان خواست تا مراقب تقلب‌های مخابراتی کلاه‌برداران سایبری باشند.

موالی اظهار داشت: کسب درآمد‌های غیرقانونی از مشترکان اپراتورهای مختلف را می‌توان یکی از جدیدترین روش‌های مجرمانه‌ای عنوان کرد که در این ایام رواج داشته و گزارش‌های زیادی مبنی بر کلاهبرداری در این حوزه منتشر شده است.

وی ادامه داد: این تماس‌ها معمولاً از پیش‌شماره‌هایی نظیر 678+ ، 960+ است که متعلق به کشورهایی کم نام و نشان می‌باشند.

سرهنگ موالی اضافه کرد: برقراری تماس با این شماره‌ها، هزینه نسبتاً بالایی برای کاربران در بر خواهد داشت و هرچه مدت‌زمان مکالمه بیشتر شود، هزینه نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: در گذشته تماس‌های صورت گرفته به‌صورت خارجی و با زبان انگلیسی صورت می‌گرفت اما در روزهای اخیر برخی از تماس‌ها به زبان فارسی ماشینی که توسط نرم‌افزار خوانده می‌شود، پخش‌شده که این مورد روند فریب خوردن کاربران را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1xq4.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما