شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 84112
منبع : خبرگزاری فارس

تجلیل از 100 دانش آموز پژوهشگر برتر استان قم

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: به دنبال تجلیل از 100 فرهنگی پژوهشگر برتر استان قم هستیم، این فرهنگیان کارهای خوبی را در زمینه پژوهش‌های میدانی داشتند، تجلیل از 100 دانش آموز پژوهشگر برتر استان نیز در دستور کار آموزش و پرورش قم است.
تجلیل از 100 دانش آموز پژوهشگر برتر استان قم
تجلیل از 100 دانش آموز پژوهشگر برتر استان قم
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تعداد فضاهای آموزشی شهر قم اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، 6 فضای آموزشی دیگر توسط خیرین در استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: تراکم دانش آموزی در استان قم در آینده هم ادامه خواهد داشت، قرار بود که 9 زمین آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است، باید در خصوص واگذاری این زمین‌ها تسریع صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در برخی از مدارس جدید الاحداث که در مناطق جدید شهری احداث شدند، در زمینه تامین انشعابات مشکلاتی وجود دارد که باید شرکت‌های خدمت رسان به آموزش و پرورش کمک کنند.

شیخ الاسلام با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: این سند جزو سندهای بالادستی آموزش و پرورش است و تغییر کتاب‌های درسی با توجه به سند تحول بنیادین بوده است.

وی ادامه داد: به دنبال تجلیل از 100 فرهنگی پژوهشگر برتر استان قم هستیم، این فرهنگیان کارهای خوبی را در زمینه پژوهش‌های میدانی داشتند، تجلیل از 100 دانش آموز پژوهشگر برتر استان نیز در دستور کار آموزش و پرورش قم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: مشکلات مدارس و آموزش و پرورش احصا می‌شود و این مشکلات در قالب موضوعات پژوهشی در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد تا پژوهش‌های کاربردی در قالب اقدام پژوهشی انجام شود، همچنین پژوهش‌های میدانی براساس موضوعات موردنیاز در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

شیخ الاسلام تعداد دانش آموزان استان قم را 260 هزار دانش آموز دانست و تصریح کرد: با توجه به تدابیر صورت گرفته تنها 24 هزار دانش آموز در استان نیاز به سرویس دارند که 25 درصد آن‌ها در مدارس خاص تحصیل می‌کنند، سه هزار نفر از دانش آموزان روستایی قم با سرویس به مدرسه می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش قیمت بنزین، هیچ مشکلی در فعالیت سرویس‌های مدارس استان قم به وجود نیامد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0ydc.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما