دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 84167
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش آمار دانش آموزان قمی به 300 هزار نفر

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: پیش بینی کردیم که در سال 1404 تعداد دانش آموزان استان به بیش از 300 هزار دانش آموز برسد.
افزایش آمار دانش آموزان قمی به 300 هزار نفر
افزایش آمار دانش آموزان قمی به 300 هزار نفر
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام با اشاره به وضعیت آمار دانش آموزان استان اظهار کرد: آمار دانش آموزان در قم رو به افزایش است که بخشی از آن ناشی از مهاجرت است، براین اساس برآورد می‌شود که طی سال‌های آینده هر سال حدود 10 هزار دانش آموز و حتی در برخی از سال‌ها بیش از این عدد بر تعداد دانش آموزان استان افزوده شود.

وی ادامه داد: پیش بینی کردیم که در سال 1404 تعداد دانش آموزان استان قم به بیش از 300 هزار دانش آموز برسد، بیش از 94 درصد از دانش آموزان استان در خود شهر قم ساکن هستند و 261 هزار دانش آموز در این استان در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: افزایش آمار دانش آموزان در مناطق تازه احداث شهر قم بیشتر از مناطق دیگر است، در این مناطق از جمله منطقه پردیسان، خانواده‌های تک فرزندی یا دو فرزندی حضور دارند.

شیخ الاسلام با اشاره به توسعه شهر قم اظهار کرد: در مناطقی همچون شهرک انسجام، شهرک امام حسین(ع)، بلوار 15 خرداد و روبروی بوستان علوی طی سال‌های آینده با رشد آمار دانش آموزان مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مناطق مرکزی شهر قم اگر پروژه‌های احیای بافت فرسوده سرعت بگیرد، در این مناطق هم آمار دانش آموزان رشد خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در منطقه پردیسان در سال‌های 92 و 93 به دلیل افزایش جمعیت این منطقه و کمبود فضای آموزشی، بحث سه شیفت شدن مدارس منطقه مطرح شده بود، ولی با کمک خیرین و تلاش‌های صورت گرفته این اتفاق نیفتاد و اکنون اکثر مدارس منطقه پردیسان دو شیفت هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfeydc.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما