چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 84206
منبع : خبرگزاری مهر
در قم؛

منتخبان «سوگواره عکس ماه» معرفی شدند

قم نيوز : مراسم اختتامیه سوگواره عکس ماه با حضور مسئولان و داوران این سوگواره و با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.
منتخبان «سوگواره عکس ماه» معرفی شدند
منتخبان «سوگواره عکس ماه» معرفی شدند
به گزارش قم نیوز تعداد ۴۶ عکاس از سراسر کشور با ارسال هزار و ۳۲۲ اثر در سوگواره عکس ماه شرکت کردند.

پس از داوری آثار تعداد ۵۶ قطعه عکس به عنوان منتخب به مرحله نمایشگاه راه یافتند که این آثار در نگارخانه فرهنگ قم در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

داوران این سوگواره در نهایت، اثر آقایان سید مهدی حسینی، حمیدرضا غلامی و جمشید فرجوند را به عنوان آثار اول تا سوم انتخاب کردند که هدیه ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریالی به همراه تندیس جشنواره و لوح سپاس به آنان اهدا شد.

در حاشیه برپایی نمایشگاه این سوگواره، کارگاه‌هایی از جمله کارگاه چند فریم دلنوشته، گفتگویی در باب ادبیات و ارتباط تصویر و متن توسط اسدالله بنکدار و کارگاه لحظه قطعی در عکاسی آیینی، چگونگی پژوهش و انتخاب سوژه و چگونگی انتخاب عکس مناسب برای ارسال به جشنواره‌ها اساتید ابراهیم سلیمانی و مهدی توکلیان برگزار شد.

مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم، دلیر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کریمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیمای مرکز قم از نمایشگاه عکس سوگواره ماه بازدید کردند و با تقدیر از برپایی این سوگواره بر اجرای آن در سال‌های آتی تأکید کردند و در این راستا قول همکاری با دست‌اندرکاران را دادند.

میشل سِتبون عکاس فرانسوی الجزایری تبار که در دوران انقلاب اسلامی عکس‌های بسیاری از رویدادهای انقلاب ایران ثبت کرده با حضور در شهر مقدس قم از نمایشگاه سوگواره عکس ماه بازدید کرد و با جمع هنرمندان عکاس قمی به گفتگو نشست.

موضوعات سوگواره عکس ماه شامل، شوق شکفتن (توجه به حضور مشتاقانه نوجوانان در بزرگداشت حماسه حسینی(ع))، شور اشک (توجه به اشک و حزن مردم نسبت به واقعه عاشورا)، خلوصِ خدمت (توجه به نقش خادمان دستگاه عظیم اقامه عزای سیدالشهدا(ع) اعم از خادمان هیئات، پلیس، رفتگران، هلال احمر و…) بوده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjm8eo.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما