سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : 84212
منبع : خبرگزاری فارس

پژوهش‌های دانشگاهی باید در مسیر توسعه صنعت کاربردی شود

قم نيوز : معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی قم گفت: پژوهش‌های دانشگاهی باید در مسیر توسعه صنعت و رونق اقتصادی، کاربردی شود.
پژوهش‌های دانشگاهی باید در مسیر توسعه صنعت کاربردی شود
پژوهش‌های دانشگاهی باید در مسیر توسعه صنعت کاربردی شود
به گزارش قم نیوز مجتبی حیدری امروز اظهار کرد: اقدامات پژوهشی خوبی در دانشگاه صنعتی شکل گرفته است و در سال گذشته دبیرخانه ارتباط با صنعت قم به عنوان دبیرخانه‌ای دانشگاهی به کار خود ادامه داد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: این دبیرخانه، ذیل فعالیت‌های استانداری است و وظیفه سیاست گذاری در ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی با دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و همکاری خوبی با سازمان صنعت معدن تجارت برقرار کرده‌ایم و به دنبال راهکارهای علمی و پژوهشی در خصوص تعامل دانشگاه و صنعت هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی قم عنوان کرد: نیازهای صنعت در قم شناسایی و به دانشگاه اعلام شده است و در تلاشیم پایان نامه و کارهای پژوهشی را کاربردی‌تر کنیم.

وی بیان کرد: همچنین آیین نامه حضور اساتید به صورت فرصت مطالعاتی یکی از راهبردهای مهم برای بهره‌گیری از تخصص اعضای هیأت علمی در صنعت است.

حیدری خاطرنشان کرد: هدایت کارآموزها و ساماندهی این بخش برای نخستین بار در اختیار دانشگاه قرار گرفته است و در این باره در قالب سامانه‌ای به نام کارگو، یک فرصت مهم برای کارآموزان و پژوهشگران و صاحبان صنعت به وجود آمده است.

وی گفت: این سامانه در واقع یک فرصت برای ارتباط موثر بین صنایع و دانشگاه است، در این سامانه افراد مختلف از جمله اعضای هیات علمی و صنایع می‌توانند فرصت‌های شغلی و نیروهای مورد نظر را درخواست دهند و دانشجویان به عنوان نیرو فعالیت کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: با طرحی سامانه‌ از طریق وب، بین صنعت و کارفرما و دانشجوها و اعضای علمی ارتباط برقرار می‌شود و در آن درخواست‌ها مطرح شده و فرصت‌های شغلی خوبی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجو می‌تواند در این سایت که بسیار نمونه و نادر است از روش‌های مدرن برای ارتباط گیری و شبکه سازی استفاده کند.

وی اظهار داشت: بیشتر بار مباحث این ارتباط به دوش دانشگاه صنعتی است و رشته‌های صنعتی و برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده است. همچنین امکان فعالیت دانشجویان تحت مشاوره عضو هیات علمی در صنایع برای همیار صنعت فراهم شده است و آنها توانسته‌اند با فعالیت‌هایشان، مشکلات و آسیب های صنعت را شنایایی کنیم.

حیدری بیان کرد: مشکلات صنعت از طریق کارفرمایان و صاحبان صنعت مطرح شده و راهکارهایی از سوی پژوهشگران در دانشگاه صنعت ارائه می‌شود و با جهت‌دهی به پایان‌نامه‌ها به نیازهای صنعت در قم پاسخ می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص بر روی طرح‌های پژوهشی خوبی کار شد و خوشه‌های صنعتی قم را شناسایی کردیم و با شکل گیری همیار صنعت و ظرفیت‌های ایجاد شده، بسیاری از دانشجویان جذب صنعت شده‌اند یعنی توانسته‌اند مشغول به کار شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی قم عنوان کرد: دغدغه‌های زیادی برای دانشجویان در عملیاتی شدن و کاربردی شدن دروس دانشگاهی و ورود به صنعت وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های راهبردی تا حد زیادی این دغدغه‌ها حل شده است.

وی اظهار کرد: هر سال در هفته پژوهش برنامه‌های مختلفی داریم که حضور در نمایشگاه فن بازار استان توسط دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان و ارائه طرح‌های نوآورانه برای تولید محصول یا تکنولوژی پیشرفته از آن جمله است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: برگزاری سمینار در قالب انجمن علمی در ترویج پژوهش میان دانشجویان و اعضای هیأت علمی و تجلیل از پژوهشگران برتر استان از دیگر برنامه‌ها در هفته پژوهش است.

وی عنوان کرد: یکی از روزهای هفته پژوهش به نام ارتباط پژوهش و مدارس نام گذاری شده است در این روز بازدید دانش آموزان از دانشگاه و امکانات پژوهشگاه و آزمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxx97.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما