سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 84215
منبع : خبرگزاری فارس

رونق بورس تا پایان سال 99 ادامه دارد

قم نيوز : مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار گفت: بازار سرمایه تا آخر سال 99 از رونق برخوردار خواهد بود و ما تا آخر سال 99 به یک شاخص بالای 500 هزار واحد دست خواهیم یافت.
رونق بورس تا پایان سال 99 ادامه دارد/شاخص بورس به 500 هزار واحد می‌رسد
رونق بورس تا پایان سال 99 ادامه دارد/شاخص بورس به 500 هزار واحد می‌رسد
به گزارش قم نیوز محسن موجودی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد با اشاره به اینکه کارگزاری «اقتصاد بیدار» از سال 88 در زمینه بورس کالا با عنوان تجاری «خوشه چین» فعالیت خود را آغاز کرد اظهار داشت: در سال 93 برند «خوشه چین» به «اقتصاد بیدار» تغییر یافت و واحد اوراق بهادار راه اندازی شد و در پایان سال 93 بین 107 کارگزاری که در کشور فعالیت می کردند، رتبه نخست را کسب کرد.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره و تیم اجرایی این کارگزاری از قدیمی‌های بازار سرمایه و از متخصصین به نام هستند و با تجربه و تخصص به این مرتبه رسیدند، بیان کرد: در حال حاضر بین کارگزاری‌های فعال، در بخش خصوصی جزو 5 کارگزاری اول به لحاظ حجم معاملات و رنکینگ در حوزه اوراق بهادارهستیم و در حوزه کالا هم بین سه کارگزار اول هستیم.

مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار با بیان اینکه در حال حاضر 190  نفر نیروی انسانی داشته و قوی ترین تیم تحلیل بازار سرمایه و اساتید برجسته اقتصاد در کارگزاری مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در بحث آموزش در کل کشور، کمتر از 10 کارگزاری مجوز آموزش دارند و ما یکی از آنها هستیم و تقریبا فعال ترین آنها به لحاظ آموزش هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری، مجوز شرکت «سبدگردانی» از سازمان بورس اخذ شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال دو صندوق سرمایه گذاری تاسیس خواهیم کرد که به جذب سرمایه و ارائه خدمات ویژه کمک خواهد کرد.

موجودی با اشاره به فعالیت 23 شعبه این کارگزاری در سراسر کشور خاطرنشان کرد: نخستین کارگزاری هستیم که «سجام» را به صورت رایگان ثبت نام می‌کنیم و با بیش از 1500 دفتر پیشخوان در سراسر کشور قرارداد داریم که هر مشتری خواست عضو کارگزاری ما شود، بعد از ثبت نام در سایت، به پیشخوان مراجعه کرده و احراز هویت می‌کند و کد بورسی را دریافت می کند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی ما این است که مردم و عموم جامعه نسبت به فرهنگ سرمایه گذاری آگاه کنیم خاطرنشان کرد: این اتفاق صرفا در بازار بورس نیست و ما به مردم توصیه می‌کنیم در مقاطع مختلف در چه زمینه‌هایی سرمایه گذاری کنند.

مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار گفت: بورس اوراق بهادار بهترین و امن ترین مکان تا اواخر سال 99 برای سرمایه گذاری خواهد بود چراکه دولت در لایحه بودجه آورده است که 11 هزار میلیارد تومان از منابعی را که در اختیار دارد به نقدینگی تبدیل خواهد کرد و این امر فقط از طریق بازار سرمایه تامین مالی شده و به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: تا سال آینده بازار سرمایه رو به رشد خواهد بود البته نوسانات همیشه ذات بازار است و عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را تعیین می‌کند ولی صنایعی که الان بیشترین توجه بازار را جلب کردند، صنایع غذایی، دارویی و ساختمانی است.

موجودی افزود: بازار سرمایه تا آخر سال 99 از رونق برخوردار خواهد بود و ما تا آخر سال 99 به یک شاخص بالای 500 هزار واحد دست خواهیم یافت؛ در حال حاضر شاخص از مرز 330 هزار واحد گذشته است و دلیل عمده هم افزایش تورم است و هرگاه، تورم در جامعه رخ می‌دهد آثارش در بورس قابل ملاحظه است  .

وی یادآور شد: بورس، فضای سرمایه گذاری را امن و گسترده کرده که همه اقشار جامعه با هر سلیقه و دارایی می‌توانند سهام بخرند و سرمایه گذاری کنند.

مدیر شعب کارگزاری اقتصاد بیدار بیان کرد: به همه مشتریان توصیه می‌کنیم اول آموزش های لازم را فراهم گرفته و بعد سرمایه گذاری کنند، هیچ وقت برای کسب سود از این بازار دیر نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcji8eo.uqexvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما