چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 84217
منبع : خبرگزاری فارس

رسانه‌ها پیامدها و خطرات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند رسانه‌ها هستند که نقشی ویژه را در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی ایفا کرده و به همین خاطر باید به طور جدی پیامدها و خطرات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند.
رسانه‌ها پیامدها و خطرات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند
رسانه‌ها پیامدها و خطرات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار با سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اقداماتی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، لزوم توجه به مساله پیشگیری از اعتیاد را یادآور شد و اظهار کرد: اگر امروز یک ریال در این زمینه هزینه شود، در آینده جلوی هزاران ریال هزینه در حوزه مبارزه با مواد مخدر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در قم، آمار پایین این آسیب‌ها در این شهر را با نقش اعتقادات بالای دینی در پیشگیری از این آسیب‌ها مرتبط دانست و تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند رسانه‌ها هستند که نقشی ویژه را در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی ایفا کرده و به همین خاطر باید به طور جدی پیامدها و خطرات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند.

این مرجع تقلید آگاهی بخشی به جامعه در خصوص آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر را امری ضروری عنوان و تصریح کرد: صداوسیما می‌تواند با تولید فیلم و اشاره غیرمستقیم به تبعات مخرب اعتیاد، از تمایل برخی افراد به اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر که از روی ناآگاهی است جلوگیری کند.

وی مواد مخدر را پدیده‌ای چندوجهی دانست و با اشاره به ابعاد اجتماعی، بهداشتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی آن گفت: افراد زیادی در مسیر مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند و برخی‌ نیز مجروح شده‌اند، بهترین کار آن است که از دوران دبستان، دبیرستان و دانشگاه، بدون اشاره مستقیم، از پیامدهای اعتیاد به مواد مخدر صحبت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت بررسی ریشه‌های مصرف مواد مخدر و قاچاق آن، سرچشمه بسیاری از جنایات و بزه‌های اجتماعی را در ‌مواد مخدر دانست و گفت: دشمن تلاش دارد به‌وسیله ترویج فرهنگ مواد مخدر، نیروی فعال جامعه را به نابودی بکشاند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کارآموزی افراد در مراکز ترک اعتیاد خاطرنشان کرد: اگر معتادان پس از دوره درمان در سطح جامعه تولیدکننده و کارآفرین دیگر به سمت اعتیاد برنخواهند گشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz5bw.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما