چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 84238
منبع : خبرگزاری تسنیم

ورود حوزه‌های علمیه به پژوهش سبب ارتقای جامعه می‌شود

قم نيوز : رئیس دانشگاه قم گفت: وحدت حوزه و دانشگاه پژوهش نیازهای جامعه را برطرف می‌کند، ورود حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور به هدف حل مسئله و ارتقا پیشرفت جامعه از طریق پژوهش و فناوری کمک می‌کند.
ورود حوزه‌های علمیه به پژوهش سبب ارتقای جامعه می‌شود
ورود حوزه‌های علمیه به پژوهش سبب ارتقای جامعه می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عسکر دیرباز ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش اظهار داشت: نیمه دوم آذرماه، ایام مناسبی برای پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان به‌منظور عرضه فعالیت‌های یک ساله خود در زمینه‌های فناوری، کارآفرینی و نوآوری است تا مورد تجلیل و تکریم نیز واقع شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این امر 5 سال بوده که با همکاری وزارت کشور و وزارت علوم و با همکاری استاندار، ادارات استان، مراکز آموزش و پژوهشی و فناوری استان در یک فراخوان دعوت شده و مراسم مشترکی بین بخش‌های مختلف استان با اشراف استاندار فعالیت‌های پژوهشی خود را به نمایش می‌گذارند و افرادی که در طول یک سال برترین کارهای فناورانه، پژوهشی و نوآورانه را داشته‌اند به‌صورت افراد برگزیده در جلسه‌ای معرفی و از آن‌ها تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه انجام این کار نشانه اهمیت پژوهش و فناوری را در جمهوری اسلامی است، گفت: گرامیداشت هفته پژوهش‌ کار نمادینی بوده برای ترویج این مطلب که هر اقدام و فعالیت و حل مسئله‌ای در جمهوری اسلامی باید در گروی پژوهش و انجام کارهای کارشناسی است.

دیرباز ادامه داد: همچنین انجام این کار به ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و مشغول شدن فارغ‌التحصیلان در این بخش کمک می‌کند.

 دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم با بیان اینکه ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط مراکز آموزشی و پژوهشی را با واحدهای صنعتی و بخش‌هایی از جامعه که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها داشته را تقویت می‌کند، خاطرنشان کرد: به خاطر هفته پژوهش بخش‌های بهداشتی، آموزشی عمومی، بخش‌های امنیتی، دادگستری و در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی همکاری‌های دانشگاه و ادارات و مراکز تصمیم‌گیرنده هر استان توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تقارن اواخر هفته پژوهش با سالروز شهادت شهید مفتح که تحت عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، علاوه بر اینکه پژوهش نیازهای جامعه را برطرف می‌کند، ورود حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز می‌تواند به هدف حل مسئله و ارتقا پیشرفت جامعه از طریق پژوهش و فناوری از طریق دو بال دین و علم کمک کند که چند سالی بوده که این کار دارد انجام می‌شود.

دیرباز با اشاره به فعال بودن دانشگاه قم در این زمینه گفت: معاون پژوهشی دانشگاه برای پژوهشگر، نوآور و فناور برتر فراخوان داده است، همچنین افرادی که به جایی وابسته نبوده ولی کار پژوهشی خاصی انجام داده‌اند جزء نخبگان استان می‌توانند محسوب شوند آن‌ها هم فراخوانی داده می‌شود که شرکت می‌کنند و یک نفر از آن‌ها هم تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevw8v.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما