چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 84243
منبع : خبرگزاری فارس

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در قم

قم نيوز : مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم از پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به هم‌وطنان در این استان خبر داد.
پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در قم
پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در قم
به گزارش قم نیوز سید حسین دامادی در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد با اشاره به اینکه این بانک در راستای اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و باهدف کمک به برقراری عدالت اقتصادی و حمایت از اقشار ضعیف و کمتر برخوردار جامعه شکل‌گرفته است اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای کمک به نیازمندان و رفع دغدغه‌های مالی آن‌ها بوده است.

وی افزود: در حال حاضر این بانک دارای ۵۲۲ شعبه فعال در حدود ۳۱۰ شهر کشور است و از بدو تأسیس تاکنون توانسته ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۴۷۷ هزار میلیارد ریال در کل کشور پرداخت کند که سهم استان قم در این زمینه، ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال است.

 مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم گفت: از کل تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده از سوی این بانک در استان قم، مبلغ ۴۷۷ میلیارد ریال آن تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ویژه جوانان بوده است. همچنین در زمینه کارآفرینی و رونق اشتغال هم، این بانک در سطح استان قم عملکرد مناسبی از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه داشته است.

دامادی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، از تدوین و اجرای طرحی در راستای حمایت از خرید کالا و خدمات ایرانی خبر داد و افزود: طرح تسهیلاتی «حمایت از خرید کالا و خدمات ایرانی» در راستای سیاست‌های اعتباری بانک و باهدف تقویت قدرت خرید مردم و نیز تشویق هم‌وطنان به استفاده از کالاها و خدمات تولید داخل و متعاقب آن گردش سریع‌تر چرخ‌های تولید در کشور عزیزمان طراحی و اجراشده است.

وی بابیان اینکه طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی با مشارکت بانک و همراهی عرضه‌کنندگان و مراکز فروش کالاها و خدمات در داخل کشور عملیاتی می‌گردد، افزود: مدت بازپرداخت اقساط در این طرح از ۶ تا ۶۰ ماه در نظر گرفته‌شده و نرخ کارمزد تسهیلات آن نیز 4 درصد است.

این پیشکسوت نظام بانکی استان قم با اشاره به اینکه طرح «همیاران مهر» بهترین صدقه جاریه است که علاوه بر رفع نیازهای مادی نیازمندان، از تشریفات بی‌مورد در زندگی‌های شخصی نیز جلوگیری می‌کند، افزود: طرح همیاران مهر یکی دیگر از طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است که باهدف ایجاد یک چرخه دائمی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال آفرینی برای جوانان، زندانیان آزادشده، زنان سرپرست خانوار و همچنین درمان بیماران نیازمند، با کمک‌های هموطنان نوع‌دوست و نیکوکار طراحی‌شده است.

دامادی با اشاره به افتخارات اخیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در عرصه بین‌المللی مانند کسب عنوان بهترین بانک ایران و سومین بانک جهان اسلام از موسسه بنکر (معتبرترین نهاد رتبه‌بندی بانک‌ها در دنیا)، کسب عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام به انتخاب سازمان همکاری اسلامی و استانی مانند افتتاح نخستین صندوق امانات بانک، حرکت این بانک در مسیر رشد و تعالی بانکداری اسلامی را بسیار ارزنده و پرشتاب عنوان کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeuna.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما