جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 84281
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله مصباح یزدی: هرکاری جهاد فی سبیل الله باشد ارزش بی‌نظیری دارد

قم نيوز : رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: زندگی دنیاپرستان همواره با حسرت و مشکلات است وکسی که اهل دنیا نیست بدون دغدغه‌ای زندگی می‌کند وهم زندگی دنیا و هم زندگی آخرت را دارد.
آیت‌الله مصباح یزدی: هرکاری جهاد فی سبیل الله باشد ارزش بی‌نظیری دارد
آیت‌الله مصباح یزدی: هرکاری جهاد فی سبیل الله باشد ارزش بی‌نظیری دارد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، اظهار داشت: در هر موضوعی افراط‌وتفریط وجود دارد.

وی افزود: برخی افراد برای چند روز خوش‌گذرانی عمر خود را هدر می‌دهند، باید در چارچوب حق و به‌دوراز افراط‌وتفریط زندگی کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بابیان اینکه باید نسبت به علت آفرینش خود توجه داشته باشیم، تصریح کرد: خدا پس‌ازاینکه همه مخلوقات را آفرید به تعبیر عامیانه ما و عباراتی که در قرآن کریم است،مشاهده کرد جای موجودی که با انتخاب خود سرنوشت خویش را تعیین کند خالی است و اگر انسان است راه خود را به‌خوبی انتخاب کند به کمال می‌رسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فلسفه وجودی انسان این است که در عالمی زندگی کند که کشش و جاذبه‌هایی وجود دارد که بین ده‌ها و صدها گزینه انتخاب کند و این انتخاب سبب می‌شود به کمال برسد و عنوان کلی این انتخاب اطاعت از خداوند است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد:انسان برای اینکه به رشد برسد باید راه‌هایی را انتخاب کند ولی باید توجه داشته باشد که برخی از این راه‌ها مورد رضای الهی نیست و از آن دوری کند، شرط تکامل انسان این است که از برخی موضوعات خودداری کند تا به رشد و کمال برسد و این موضوع غیر از ریاضت مرتاض‌های هندی است.

 وی ادامه داد:انسان برای رسیدن به هدف باید زحمتی را تحمل کند و به آن برسد، کسی که به دنبال علم است مشکلات و سختی‌ها را تحمل می‌کند و غربت و بی‌خوابی کشیده تا درس بخواند،این شخص دوری از خانواده را تحمل می‌کند تا به نتیجه مطلوبی برسد.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود:برخی از کارها ابزار هستند و مطلوبیتی ندارد و مقدمه‌ای برای رسیدن به هدف است،اینکه انسان سوار ماشین و هواپیما می‌شود تا به شهر دیگری برای تحصیل برود دارای ارزش است، هرکاری برای جهاد فی سبیل الله باشد دارای ثواب و ارزش بی‌نظیری است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد:اسلام دنیا را مقدمه آخرت معرفی می‌کند و گفته که انسان به دنیا می‌آید تا کار و زحمت بکشد و به جزای آخرت برسد، بر اساس آیات الهی انسان باید به مرتبه‌ای برسد که فرشتگان به خدمت انسان برسند و هر قدمی که برای رضای الهی باشد برای انسان ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:زندگی دنیاپرستان همواره با حسرت و مشکلات است و کسی که اهل دنیا نیست بدون دغدغه‌ای زندگی می‌کند وهم زندگی دنیا و هم زندگی آخرت را دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsiq4.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما