شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 84296
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر جامعه الزهرا(س):

دوره فقه عالی برای بانوان طلبه سطح چهار برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: دوره فقه عالی برای طلابی که سطح چهار را گذرانده و وارد دوره بالاتر شده‌اند برگزار می‌شود.
دوره فقه عالی برای بانوان طلبه سطح چهار برگزار می‌شود
دوره فقه عالی برای بانوان طلبه سطح چهار برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید محمود مدنی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، وحدت حوزه و دانشگاه را به عنوان یک هدف ارزشمند عنوان کرد و افزود: در تلاشیم که دو نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه و دانشگاه که در خدمت سربلندی نظام اسلامی هستند به وحدت دیدگاه‌ها و نظریات برسند.

وی بیان کرد: طرح تربیت مدرس در بخش آموزش جامعه الزهرا(س) در پنج رشته در حال انجام است و در سایر رشته‌ها نیز طی امسال فعالیت خود را افزایش می‌دهد.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: ۱۶ نشریه داخلی از گروه های علمی و آموزشی در معاونت آموزش و گروه های علمی و پژوهشی در معاونت پژوهش در حال انتشار است و سه نشریه نیز برای پژوهشی شدن کاندیدا شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم توسط معاونت فرهنگی - تبلیغی جامعه الزهرا(س) در مدارس، افزود: این طرح به تعبیر مسئولان آموزش و پرورش یکی از موفق‌ترین برنامه‌های اجرایی در سطح مدارس بوده است.

تحصیل بیش از ۲۰ هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در جامعه الزهرا(س)

حجت الاسلام مدنی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدرسه هدی تحصیل می‌کنند، همچنین هزار کودک نیز در مهد کودک این موسسه نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: با وجود مشکلات بودجه‌ای توانسته‌ایم ظرفیت خود را طی امسال افزایش داده و ظرفیت پذیرشی را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: سطح ۲ عمومی است، در سطح سه تعداد ۱۲ گرایش و در سطح چهار نیز پنج رشته گرایش وجود دارد، همچنین در کنار این رشته‌ها دوره فقه عالی برای طلابی که سطح چهار را گذرانده و وارد دوره بالاتر شده‌اند برنامه ریزی شده و دارای دو برنامه پنج ساله است و امسال نیز پذیرش‌ها برای این دوره انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: دوره تربیت پژوهشگر و محقق، تربیت مترجم در دو رشته، تربیت مشاور، تربیت پاسخگویی به سؤالات فقهی و عقیدتی و تربیت مبلغ آغاز شده است که امسال به دلیل مشکلات بودجه‌ای شاید نتوانیم دوره‌ها را ادامه دهیم اما در تلاشیم که با نهایت صرفه جویی در همه مسائل، فعالیت‌ها و برنامه‌های اساسی خود را که تربیت نیروی انسانی است، ادامه دهیم.

بی مهری به بودجه جامعه الزهرا(س)

حجت الاسلام مدنی گفت: بودجه جامعه الزهرا(س) چون در سرفصل آموزشی تعریف نشده مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و سال گذشته تنها موفق به دریافت ۴۷ درصد از بودجه شدیم.

وی ابراز کرد: انتظار داریم که ضمن تقویت همه دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مجموعه‌های وابسته به علوم، به این مجموعه‌ها نیز که بر اساس معیار علمی و دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کنند، توجه شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: کانون‌های فارغ التحصیلان در شهرها در حال تشکیل است تا به وسیله آنها ارتباط با فارغ التحصیلان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که فارغ التحصیلان در خارج از کشور ظرفیت بالایی دارند در این راستا برنامه‌هایی در لبنان و هندوستان اجرا شده و برای سایر کشورها نیز برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

حجت الاسلام مدنی گفت: در نظر داریم که با تأمین بودجه در کشورهای جنوب شرق آسیا نیز همایش برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: با دانش آموختگان در خارج از کشور از طریق فضای مجازی تبادل علمی برقرار می‌شود و دوره‌های علمی نیز برای آنها در حال برگزاری است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciqrav.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما