شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : 84307
منبع : خبرگزاری فارس

عقد قرار داد همکاری اسنپ و تپ سی با شهرداری قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری قم گفت: دو شرکت تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی با شهرداری قم قرار داد همکاری امضا کردند و ماکسیم نیز در حال مذاکره است.
عقد قرار داد همکاری اسنپ و تپ سی با شهرداری قم
عقد قرار داد همکاری اسنپ و تپ سی با شهرداری قم
به گزارش قم نیوز مرتضی عزتی ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی که در شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از دی ماه سال جاری نخستین مرحله پرداخت الکترونیکی در سازمان تاکسیرانی شهرداری قم آغاز به کار می کند، اظهار کرد: در اجرای این طرح، پرداخت کرایه تاکسی بر مبنای پیمایش توسط گوشی‌های تلفن همراه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی کرایه ها از جمله  دغدغه های شهروندان قمی محسوب می شود، تصریح کرد: با الکترونیکی شدن پرداخت‌ها بخش مهمی از مشکلاتی که در حال حاضر در ارتباط با پرداخت کرایه ها وجود دارد از بین می رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری قم با تاکید براینکه مراحل اجرای طرح جامع حمل و نقل بار از اردیبهشت ماه سال جاری  در شورای‌عالی ترافیک کشور به تصویب رسیده اما هنوز به شهرداری قم ابلاغ نشده‌است، گفت: پس از اینکه مصوبه ذکر شده به صورت رسمی ابلاغ شود سازمان مستقل حمل و نقل بار درشهر قم نیز تشکیل و بر فعالیت وانت‌بارها نیز به صورت جدی نظارت خواهد داشت.

وی با اشاره به شمار وانت بارها در قم، گفت: 15 هزار وانت بار درشهر قم فعالیت دارد که از این بین تنها دو هزار دستگاه ساماندهی شده‌است.

عزتی با اشاره به ویژگی‌های طرح جامع حمل و نقل بار درشهر قم، عنوان کرد: جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به هسته مرکزی شهر و بارگیری آنها قبل از ورودی‌های شهر از جمله ویژگی های این طرح است که به زودی در قم اجرایی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه تاکسی های اینترنتی در قم از این پس زیر نظر شهرداری به فعالیت می پردازند، عنوان کرد: این اقدام برای ساماندهی شرکت های مسافربری اینترنتی است و براساس دستور وزیر کشور تمام شرکت های مسافربری اینترنتی باید زیر نظر شهرداری ها فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری قم در ادامه سخنانش از انعقاد قرار داد همکاری شرکت های مسافربری اسنپ و تپسی با شهرداری قم خبر داد و بیان کرد: شرکت ماکسیم نیز برای انعقاد عقد قرارداد در حال مذاکره با شهرداری است که در صورت تفاهم، این شرکت نیز زیر نظر شهرداری به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با تاکید براینکه مسوولیت حمل و نقل مسافر و بار درن شهری براساس قانون فقط باید توسط شهرداری ها صورت بگیرد، گفت: برهمین اساس تاکسی های اینترنتی باید زیر نظر شهرداری به فعالیت بپردازند.

عزتی ادامه داد: تاکسی‌های درون شهری فعلی شهرداری قم برای همکاری با شرکت های اینترنتی با مشکلی مواجه نیستند و می توانند با آنها به همکاری بپردازند.

وی با تاکید براینکه 6 هزار تاکسی در قم فعال است گفت: روزانه ۲۸۰ هزار نفر و در طول سال ۷۳میلیون مسافر توسط سازمان تاکسیرانی قم جابه جا می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بودجه نوسازی تاکسی‌های درون شهری از دوسال گذشته متوقف شده است، هر سال ۵۰۰ تاکسی شهری فرسوده می‌شود و برای نوسازی تاکسی‌های دورن شهری وام‌های ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه از طریق کمیته امداد به تاکسی‌ها پرداخت می شود.

عزتی در بخش پایانی سخنان خویش به افزایش قیمت بنزین اشاره و تصریح کرد:  با وجود افزایش قیمت بنزین هیچ‌گونه افزایشی درقیمت کرایه تاکسی و سرویس مدارس بوجود نیامده است.

وی یادآور شد: برای دریافت پروانه تاکسی تسهیلات ویژه‌ای با تصمیم مقامات ملی ارائه می‌شود که در روزهای اخیر ۷۰ پروانه جدید برای فعالیت تاکسی های دورن شهری در قم صادر شده‌است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbzfbw.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما