شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 84310
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد؛

انتشار اوراق مشارکت برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از انتشار اوراق مشارکت برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح قم فعالیت دارد.
انتشار اوراق مشارکت برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم
انتشار اوراق مشارکت برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم
به گزارش قم نیوز امیر یزدی در نشست خبری که ظهر شنبه در شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم باید برای هر هزار نفر شهروند قمی یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد که در حال حاضر ۵۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح قم فعالیت دارد و اگر ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز به این ناوگان افزوده شود، شهرداری قم توانسته به ۵۰ درصد از هدف‌گذاری‌های خود در سرانه یک دستگاه اتوبوس برای هر هزار عمل کند.

وی در ادامه از انتشار اوراق مشارکت برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از بهمن‌ماه امسال منتشر و به فروش خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم اضافه کرد: با اجرای این طرح ۵۰ درصد از هزینه خرید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم توسط دولت تأمین شده و بعد از انتشار و فروش اوراق مشارکت روند نوسازی مجدد ناوگان اتوبوسرانی آغاز می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به روند مناسب سازی اتوبوس‌های شهری اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۱۰۴ دستگاه از اتوبوس‌های شهری قم برای استفاده معلولان و افراد سالمند مناسب سازی شده است.

یزدی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع ترافیک کشور باید استفاده از اتوبوس برای سفرهای درون شهری در سال‌های آینده ۲۰ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: بعد از اصلاح قیمت مصرف سوخت برحجم سفرهای درون شهری قم با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده است.

وی با تأکید بر اینکه اتوبوس یکی از کالاهایی است که در نقطه هدف تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته است، تصریح کرد: اورهال کردن اتوبوس‌های موجود از مهمترین سیاست‌هایی است که شهرداری قم در دستور کار دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال اورهال کردن ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در قم آغاز شده است، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری تا پایان آبان‌ماه اورهال شد و در حال حاضر نیز روند اورهال کردن ۵۰ دستگاه دیگر در حال انجام است.

وی همچنین از اورهال کردن ۲۵۰ دستگاه اتوبوس شخصی خبر داد و گفت: این عملیات نیز به زودی آغاز می‌شود.

یزدی در بخش دیگری از سخنان خود از الکترونیکی شدن سرتابلوهای اتوبوسرانی و راه اندازی حرکت دقیق اتوبوس‌ها خبر داد و بیان کرد: این طرح یکی از طرح‌های پیش ‌روی شهرداری قم است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxmdc.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما