شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 84311
منبع : خبرگزاری فارس

مناسب سازی 104 دستگاه اتوبوس برای معلولان در قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم گفت: درحال حاضر 104 دستگاه از اتوبوس‌ های شهری قم برای استفاده معلولان و افراد سالمند مناسب سازی شده است.
مناسب سازی 104 دستگاه اتوبوس برای معلولان در قم
مناسب سازی 104 دستگاه اتوبوس برای معلولان در قم
به گزارش قم نیوز امیر یزدی ظهر امروز در نشست خبری که در شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمارهای بدست آمده سفر مردم با اتوبوس از ۱۸ درصد درسال ‌های پیشین به ۶ درصد کاهش یافته ‌است که جای تامل دارد که در این راستا می شود به خودرو محورشدن شهر قم به عنوان یکی از مهمترین عوامل این اتفاق اشاره کرد.

وی با بیان اینکه براساس طرح جامع ترافیک کشور باید استفاده از اتوبوس برای سفرهای درون شهری در سال های آینده 20 درصد افزایش یابد، تصریح کرد: بعد از اصلاح قیمت مصرف سوخت برحجم سفرهای درون شهری قم با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در ادامه سخنان خویش به روند مناسب سازی اتوبوس های شهری اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 104 دستگاه از اتوبوس‌ های شهری قم برای استفاده معلولان و افراد سالمند مناسب سازی شده است.
وی با تاکید براینکه اتوبوس یکی از کالاهایی است که در نقطه هدف تحریم های اقتصادی قرار گرفته است، تصریح کرد: اورهال کردن اتوبوس های موجود از مهمترین سیاست هایی است که شهرداری قم در دستور کار دارد.
یزدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری اورهال کردن 170 دستگاه اتوبوس در قم آغاز شده است، بیان کرد: بیش از 100 دستگاه اتوبوس درون شهری تا پایان آبان ماه اورهال شد و در حال حاضر نیز روند اورهال کردن 50 دستگاه دیگر در حال انجام است.
وی همچنین از اورهال کردن 250 دستگاه اتوبوس شخصی خبر داد و گفت: این عملیات نیز به زودی آغاز می شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم باید برای هر هزار نفر شهروند قمی یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد که در حال حاضر 350 دستگاه اتوبوس در سطح قم فعالیت دارند و اگر 50 دستگاه اتوبوس جدید نیز به این ناوگان افزوده شود، شهرداری قم توانسته به 50 درصد از هدف‌گذاری ‌های خود در سرانه یک دستگاه اتوبوس برای هر هزار عمل کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش از الکترونیکی شدن سرتابلوهای اتوبوسرانی و راه اندازی حرکت دقیق اتوبوس‌ ها خبر داد و بیان کرد: این طرح یکی از طرح های پیش ‌روی شهرداری قم است.

یزدی در ادامه از انتشار اوراق مشارکت برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم خبر داد و بیان کرد: در این راستا 130 میلیارد تومان اوراق مشارکت از بهمن ماه سال جاری منتشر و به فروش خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح 50 درصد از هزینه خرید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم توسط دولت تامین شده و بعد از انتشار و فروش اوراق مشارکت روند نوسازی مجدد ناوگان اتوبوس رانی آغاز می ‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqw97.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما