يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 84329
منبع : خبرگزاری تسنیم

مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری در قم صادر می‌شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: با توجه به بررسی‌های که انجام‌شده برای نخستین بار در کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سندها و مجوزهای بی‌نام تبدیل شود تا سرمایه‌داران از پروسه طولانی اداری رهاشده و مستقیم وارد میدان تولید شود.
مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری در قم صادر می‌شود
مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری در قم صادر می‌شود
به گزاش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در نشست  خبری که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های اقتصادی کشور و استان بر اساس دغدغه‌های رهبری و شعار سال اظهار داشت: با توجه به شعار امسال که رونق تولید نام‌گذاری شده، برای تمام دستگاه‌های اقتصادی تکالیفی تعیین‌شده و در قالب اسناد مشخص به دستگاه‌ها ابلاغ‌شده است.

وی نمونه اسناد تهیه‌شده برای دستگاه‌های دولتی را سند سرمایه‌گذاری، سند اشتغال استان و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: برنامه‌های تهیه‌شده در قالب 7 راهبرد و 30 برنامه تکلیفی برای دستگاه‌های اجرایی استان تعریف و ابلاغ‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: در سند اشتغال بیش از 4 هزار میلیارد تومان امکان سرمایه‌گذاری بوده و بیش از 13 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

وی از 83 فرصت سرمایه‌گذاری در استان قم نام برد و گفت: با توجه به بررسی‌های که انجام‌شده برای نخستین بار در کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سندها و مجوزهای بی‌نام تبدیل شود تا سرمایه‌داران از پروسه طولانی اداری رهاشده و مستقیم وارد میدان تولید شود.

غضنفری از تبدیل  12 فرصت سرمایه‌گذاری به مجوز بی‌نام خبر داد و تصریح کرد: با وجود 13 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در استان برای تکمیل سرمایه‌گذاری، بهترین بسترسازی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم‌شده است.

وی با تأکید بر حضور بخش خصوصی در عرصه‌های سرمایه‌گذاری و رونق کسب‌وکار خاطرنشان کرد: 23 اقدام مهم در جهت رونق کسب‌وکار برای بخش خصوصی در استان در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: تشکیل مستمر کارگروه رفع موانع تولید، تشکیل مستمر کارگروه تنظیم بازار و استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری و نقش‌پذیری بیشتر بانک‌ها ازجمله اقداماتی است که برای رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در حال انجام است.

وی صدور کارت سبز برای صاحبان کارگاه‌های با بیش از 100 نیرو برای ملاقات با استاندار را در جهت تکریم تولیدکننده و سرمایه‌گذار خواند و گفت: امسال 11 واحد تولیدی تعطیل به مدار تولید برگشته و 55 طرح نیمه‌تمام تکمیل راه‌اندازی شده است.

غضنفری، استان قم را بهشت سرمایه‌گذاری خواند و اضافه کرد: استان قم با دارا بودن دو هزار و 400 واحد صنفی، گمرک و منطقه ویژه فرصتی است که باید برای جذب سرمایه‌گذار معرفی‌شده و ظرفیت‌های بالقوه آن بیان شود.

وی در پایان با تأکید دوباره بر 83 فرصت سرمایه‌گذاری اظهار داشت: 83 فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی‌شده با تفکیک در بخش‌های مختلف عبارت است از16 مورد در حوزه  انرژی، 19 مورد در حوزه کشاورزی، 9 مورد در حوزه عمران و 25 مورد حوزه صنعت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1mdc.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما