دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 84355
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: افتخار می‌کنیم که باب شهادت در عصر ما باز است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید افتخار کنیم که در عصر ما باب جهاد و شهادت مصداق پیدا کرد چرا که قرن‌هایی گذشت که باب شهادت و جهاد بسته بوده است.
افتخار می‌کنیم که باب شهادت در عصر ما باز است
افتخار می‌کنیم که باب شهادت در عصر ما باز است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی قبل از ظهر دوشنبه در مراسم روز پژوهش که در پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: زمانی کارزار و جنگی به یک جنگ مشروع تبدیل می‌شود که دارای خصوصیاتی همچون بر اساس منطقی الهی و فقه اسلام تبیین شده، باشد که اگر در این راستا نباشد عملیات و فتنه شیطانی و گناه نابخشودنی است.

وی افزود: اسلام در جهاد و دفاع، سیستم، فقهی حقوقی و اخلاقی تعریف شده‌ای دارد که در مرزهای تعریف شده می‌بایست قرار گیرد و فرماندهی آن هم به دست معصوم و یا با واسطه ایشان باشد که در این صورت این جنگ مقدس خواهد بود و در غیر این صورت جنگ حرام می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: باید افتخار کنیم که در عصر ما باب جهاد و شهادت مصداق پیدا کرد چرا که قرن‌هایی گذشت که باب شهادت و جهاد بسته بوده است و امام علی علیه السلام نیز در خطبه نهج البلاغه بر نبود افرادی همانند عمار تأسف خورده‌اند.

وی گفت: حوزوی درست، باید به چیزی تعلق نداشته باشد که مصداق بارز آن امام راحل بود که فرمود گامی برای ریاست برنداشتم و ایشان فقط به تکلیف خود عمل می‌کردند.

امروز امت اسلام به تعهد سرخ شهدای روحانیت نیازمند است

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز امت اسلام به تعهد سرخ شهدای روحانیت نیازمند است، افزود: دنیا نیز پذیرای معارف اسلامی و الهی است و کشورهای مختلف در قاره‌های آفریقا و آسیا و اروپا منتظر شنیدن صدای ایران هستند.

وی بیان داشت: علامه امینی اسامی ۱۳۰ شهید در کتاب شهدا الفضیله را شمرده است و در دوران انقلاب اسلامی نیز بیش از ۴ هزار شهید روحانی داریم که در سطوح مختلف و به روش‌های متفاوت به شهادت رسیده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: امروز شهدای روحانیت از غیر ایرانی‌ها نیز داریم حتی در دوران دفاع مقدس و امروز شهادت روحانیت، پدیده‌ای بین‌المللی شده است که حضور در جمع شهدای جبهه مقاومت از جمله آنان است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: امروز به عنوان روحانی و پاسدار در برابر خون‌های پاک شهدا رسالت سنگینی داریم که استوار بودن در این مسیر در نهایت موجب پذیرش طرف مقابل و یا منجر به شکست آنان خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcenx8v.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما