سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 84731
منبع : خبرگزاری فارس

چاه‌های ذغال صرم تعطیل شدند

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با تشدید آلودگی هوا در روزهای سرد سال، از ادامه فعالیت چاه‌های ذغال صرم در بخش کهک جلوگیری بعمل آمده است.
چاه‌های ذغال صرم تعطیل شدند
چاه‌های ذغال صرم تعطیل شدند
به گزارش قم نیوز سیدرضا موسوی مشکینی اظهار کرد: چاه‌های ذغال از جمله واحدهای آلاینده‌ای هستند که بدون مجوز در زمین‌های ملی شکل گرفته و ضمن اشتغالزایی حداقلی مجموعه‌ای از تخلفات را به همراه دارند.

وی در ادامه افزود: قاچاق چوب و تخریب جنگل و طبیعت، تجاوز به منابع طبیعی و زمین‌های ملی، استفاده از کارگران غیرمجاز غیرایرانی و ایجاد آلودگی شدید هوا از جمله تخلفاتی است که صاحبان چاه‌های ذغال مرتکب می‌شوند و باید با این گونه واحدها برخوردهای قانونی لازم صورت بپذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه مدت‌هاست به دنبال تعطیلی و تخریب چاه‌های ذغال صرم در بخش کهک هستیم، خاطرنشان کرد: با تشدید آلودگی هوا در روزهای سرد سال، با هماهنگی‌های انجام گرفته با فرمانداری، مراجع قضایی و انتظامی و اداره کل منابع طبیعی از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری بعمل آمده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان تولید ذغال باید از دستگاه‌های جدید و بدون آلایندگی و در شهرک‌های صنعتی یا زمین‌های مجاز برای ادامه فعالیت خود استفاده کرده و قطعا ادامه روند گذشته به هیچ عنوان پذیرفته نبوده و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه می کند.

صرم روستایی از توابع بخش کهک است که در 15 کیلومتری جنوب شهر قم قرار گرفته و بر اساس سرشماری سال 1395 دارای 2 هزار و 262 نفر جمعیت است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccsmq4.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما