يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 85177
منبع : خبرگزاری ايرنا

توسعه کشت‌ گلخانه‌ای مهم‌ترین برنامه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی قم

قم نيوز : رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت:‌ توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان و مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
توسعه کشت‌ گلخانه‌ای مهم‌ترین برنامه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی قم
توسعه کشت‌ گلخانه‌ای مهم‌ترین برنامه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی قم
به گزارش قم نیوز عباس خرمی بیان کرد: به همین منظور در سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، کارگروه مهندسی سازی تولیدات گلخانه‌ای با حضور متخصصین و اساتید دانشگاه باهدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، اصلاح سازه و تغذیه گیاهی و روش‌های کشت محصولات و برنامه‌ریزی فنی برای متقاضیان احداث گلخانه تشکیل‌شده است.

وی افزود:‌ هرچند کشت‌های گلخانه‌ای به‌عنوان یک حرفه و فعالیت اقتصادی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود اما ساماندهی و نظام‌مندسازی گلخانه‌ها ازنظر همسان‌سازی بهره‌برداری‌ها همچون عملکرد در واحد سطح، کیفیت و سلامت محصول، ضایعات، میزان مصرف آب، انرژی، آلودگی‌های زیست‌محیطی و نظام مدیریت تولید در این واحدها امری است که باید به آن توجه شود.

رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به تکالیف محوله به این سازمان در قالب سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطابق با قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، گفت: طرح مهندسی نمودن تولیدات گلخانه‌ای به‌منظور ارائه مشاوره فنی، اجرایی، ترویجی و مدیریتی برای بهبود شرایط و افزایش کمی و کیفی محصولات، اصلاح و بهبود شیوه‌های مصرف عوامل تولید و نهاده‌ها در محصولات کشاورزی، انجام فعالیت‌های مهندسی و تامین زمینه‌های افزایش ارزش‌افزوده و ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی در دستور کار قرارگرفته است.

خرمی با اشاره به این‌که سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی متصدی صدور پروانه‌ها و مجوزهای واحدهای گلخانه و پرورش قارچ می‌باشد، بیان داشت: تاکنون برای سطح ۲۲۶ هکتار از اراضی استان پروانه تاسیس صادرشده که ۱۲۰ هکتار آن در سال جاری صادر گردیده و سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان  در حال حاضر ۱۴۳ هکتار است.

وی همچنین تاکید کرد: از گلخانه داران بالای یک هکتار دعوت می‌شود با مراجعه به سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از مشاوره فنی متخصصین خبره کشوری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchqzn6.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما