دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 85227
منبع : خبرگزاری ايرنا

مدیرکل ورزش و جوانان قم: وظیفه هیات‌های ورزشی تیم داری نیست

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان قم با تاکید بر این‌که وظیفه هیات های ورزشی تیم داری نیست گفت: تیم داری باید به بخش خصوصی واگذار تا از تمام فضاهای ورزشی استان برای این موضوع استفاده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان قم: وظیفه هیات‌های ورزشی تیم داری نیست
مدیرکل ورزش و جوانان قم: وظیفه هیات‌های ورزشی تیم داری نیست
به گزارش قم نیوز رسول منعم در مجمع سالیانه هیات شنا در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، افزود: وظیفه هیات‌های ورزشی؛ هدایت، برنامه‌ریزی و ساماندهی تیم‌های فعال در رشته خود است.

وی وضعیت استخرهای قم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تیم داری، فعالیت در حوزه حرفه‌ای و همکاری با هیات‌های ورزشی ازجمله وظایف بخش خصوصی در مدیریت اماکن ورزشی و همچنین استخرهاست که این موضوع در دستورالعمل‌های کشوری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی شنا را رشته‌ای پایه و مفرح دانست و افزود: شنا ازجمله رشته‌های پایه و پر مدال ورزشی است که این استان از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه این رشته برخوردار است.

منعم با تاکید بر وجود ظرفیت بسیار زیاد بخش خصوصی قم در رشته شنا گفت: وجود تعداد زیاد استخرهای خصوصی در استان، فرصت و ظرفیت خوبی برای توسعه این رشته ورزشی را فراهم کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: نزدیکی به پایتخت و همچنین دارا بودن زیرساخت‌های ورزشی مناسب، ظرفیت‌های خوب قم است که موجب شده تا میزبانی از رویدادهای ورزشی در سطح ملی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: قم در سال جاری میزبانی از ۴۷ رویداد کشوری بود و همچنین هفت اردوی تیم ملی در استان برگزارشده است که این موجب شده ظرفیت‌های ورزش قم در کشور برجسته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم تاکید کرد: کمیته توسعه شنا و ورزش‌های آبی باید در استان تشکیل شود تا از ظرفیت‌های موجود در توسعه ورزش‌های آبی استفاده شود.

منعم، افزود: استان قم در رشته‌های نجات‌غریق و رشته ورزش سه‌گانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ضمن این‌که توسعه رشته‌های آبی ازجمله ایجاد رشته قایقرانی در ماه‌های اخیر نشان از توجه به توسعه این رشته‌ها در استان است.

وی، برگزاری مجمع‌های سالیانه هیات‌های ورزشی را ازجمله اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان قم دانست و گفت: خوشبختانه در سال جاری مجمع سالیانه ۳۸ هیات ورزشی در استان برگزارشده است که ۳۲ مجمع با حضور روسای فدراسیون‌های مرتبط ترتیب یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: هدفمندی، برنامه محوی، پاسخگویی و شفافیت عملکردی هیات‌های ورزشی و همچنین بازدید میدانی، تبیین چالش‌ها و مشکل‌های مبتلابه و همفکری برای رفع این مشکل‌ها ازجمله دستاوردها و اهداف برگزاری مجمع سالیانه هیات‌های ورزشی است.

منعم با اشاره به الزام‌های قانونی برای خصوصی‌سازی اماکن ورزشی، افزود: هیات شنای قم می‌تواند در مزایده استخر «یاس نبی(ص)» که در حال واگذاری است شرکت کند و مدیریت این استخر را بر اساس مبلغ کارشناسی به عهده گیرد تا مشکل نبود استخر در این هیات برطرف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم،ادامه داد: آمادگی لازم در استان برای فعال‌سازی تمام رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو وجود دارد.

هم‌اکنون ۴۲۰ شناگر ازجمله ۲۲۰ شناگر آقا و ۲۰۰ شناگر خانم زیرمجموعه هیات به‌صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd5x0j.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما