سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 85234
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیت‌الله صافی گلپایگانی: همه به کمک مردم سیل‌زده سیستان بشتابند

قم نيوز : آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان از همه مسئولان و مردم خواست جهت کمک‌رسانی و رفع مشکلات مردم این استان اقدام کنند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی: همه به کمک مردم سیل‌زده سیستان بشتابند
آیت‌الله صافی گلپایگانی: همه به کمک مردم سیل‌زده سیستان بشتابند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله صافی گلپایگانی، وی در این پیام ضمن اظهار همدردی با حادثه دیدگان ، هیاتی جهت حضور در مناطق سیل‌زده برای بررسی وضعیت و کمک‌رسانی به مردم این منطقه اعزام کرد.

وی در این پیام افزوده است: مومنان مجاز هستند از ثلث سهم مبارک امام (ع) جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بپردازند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغازشده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام‌شده به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و درنتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی براثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

باوجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری موردنیاز مردم منطقه است.


انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcba5bw.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما