سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 85253
منبع : خبرگزاری فارس

احیای 14 واحد صنعتی راکد در استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سال گذشته 21 واحد صنعتی با اشتغال 498 نفر و در 9 ماه سال جاری 14 واحد صنعتی با اشتغال جدید 128 نفر احیا شد.
احیای 14 واحد صنعتی راکد در استان قم
احیای 14 واحد صنعتی راکد در استان قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قم اظهار کرد: این ستاد براساس مصوبه هیأت وزرا در سال 94 در استان تشکیل شد و بعد از تصویب قانون ستاد، عملکرد آن در سال 97 و سال 98 به صورت جدی تر در قم دنبال شد.

وی ادامه داد: در سال 97 شاهد برگزاری 50 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان قم بودیم، در سال جاری هم در 9 ماه نخست سال جاری 33 جلسه اصلی این کارگروه در استان برگزار و در این جلسات به پرونده 142 واحد صنعتی، 18 واحد کشاورزی، 15 واحد گردشگری و یک مجموعه ورزشی رسیدگی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اهم اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تدوین و تصویب راهبردها و برنامه‌های عملیاتی برای تحقق رونق تولید و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی در سال 98 در هفت محور با 30 برنامه و ارائه گزارش عملکرد فصلی توسط دستگاه‌های مسوول بود.

سیجانی با اشاره به واحدهای صنعتی راکد در استان قم اظهار کرد: در سال گذشته 21 واحد صنعتی با اشتغال 498 نفر و در 9 ماه سال جاری تعداد 14 واحد صنعتی با اشتغال جدید 128 نفر احیا شد.

وی ادامه داد: کارگروه احیای معادن راکد و توسعه معادن کوچک در استان قم تشکیل و از 10 معدن هدف گذاری شده در برنامه‌های رونق تولید، سه معدن با اشتغال 12 نفر احیا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از 68 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در سال 97 بازدید میدانی کردند، در 9 ماه نخست سال جاری هم شاهد بازدید اعضای این گارگروه از 60 واحد تولیدی در 9 ماه نخست بودیم.

سیجانی با اشاره به واحدهای تولیدی بزرگ استان قم اظهار کرد: مدیران واحدهای تولیدی بزرگ استان با اشتغال بالای 100 نفر کارت ویژه ملاقات با استاندار قم بدون تعیین وقت قبلی دریافت کردند.

وی ادامه داد: تقسیط بدهی‌های تامین اجتماعی و بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی تا سقف 60 ماه با تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال گذشته 72 واحد تولیدی تملیکی در استان شناسایی و 11 واحد اقاله به مالکین، سه واحد بازگشت جانشینی و 26 واحد از طریق مزایده شد و 40 واحد از تملک سیستم بانکی خارج شدند، از 32 واحد باقی مانده نیز 16 واحد آماده اقاله به مالکین و 16 واحد دیگر نیز در حال فروش از طریق مزایده است.

سیجانی با اشاره به صنعت کفش استان قم اظهار کرد: 250 واحد تولید کفش و دمپایی در استان داریم و ساماندهی حداقل 50 واحد کفش و دمپایی بدون مجوز استان و صدور پروانه بهره برداری صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی و احداث زون تخصصی کفش صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و ایجاد ارتباط تولیدکنندگان وتامین کنندگان واحدهای تولیدی استان قم با هدف تکمیل زنجیره تولید به ویژه واحدهای که اقدام به ساخت تولید داخلی کالاهای وارداتی نمودند، انجام شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc1iq4.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما