سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 85256
منبع : خبرگزاری ايرنا
فرماندار قم:

وحدت رویه مسئولان برای حل مشکلات باعث وفاق ملی می‌شود

قم نيوز : فرماندار قم گفت: همفکری و وحدت رویه مسئولان برای حل مشکلات و تسلط مدیران بر مسائل باعث تقویت وفاق ملی بین مردم و مسئولان می‌شود.
وحدت رویه مسئولان برای حل مشکلات باعث وفاق ملی می‌شود
وحدت رویه مسئولان برای حل مشکلات باعث وفاق ملی می‌شود
قم نیوز مرتضی حیدری در سومین جلسه شورای بهداشت و کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قم، افزود: با توجه به هجمه‌ای که دشمن علیه کشور آغاز کرده، عدم تسلط بر مسائل و مشکلات، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی اضافه کرد: دشمنان در عرصه نظامی درمانده شده‌اند و تمام امید آن‌ها ایجاد اختلاف در داخل کشور و ناامید کردن مردم از نظام می‌باشد.

وی بابیان این‌که به‌طور مشخص دشمنان چند خواسته روشن دارند، ادامه داد: هدف دشمن در این کارزار مبهم نیست و اگر نتوانیم مشکلات را درک کنیم و نیازهای اساسی مردم را تشخیص دهیم، دچار مشکل خواهیم شد.

حیدری تصریح کرد: مردم در تشییع پیکر مطهر شهید سردار قاسم سلیمانی ثابت کردند پایبند به‌نظام هستند و پای اعتقاداتشان ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال‌های گذشته به دلیل خشک‌سالی، استخرهای آب کشاورزی کاربری زیادی نداشته‌اند، ولی امسال بارندگی‌ها زیاد شده و باید حفاظت‌های لازم برای جلوگیری از اتفاق‌های ناگوار در استخرها صورت گیرد.

وی با اشاره به غرق شدن ۱۶ کودک در هشت سال گذشته در قم، افزود: دستورات دینی و قوانین حکم می‌کند از حقوق کودکان صیانت نماییم و بررسی اجمالی از ایمنی استخرهای آب کشاورزی داشته باشیم.

فرماندار قم تاکید کرد: بخشداران و دهیاران با کمک کارشناسان مرکز بهداشت نظارت‌های لازم را برای رعایت تمام ضوابط بهداشتی و ساخت‌وساز استخرها داشته باشند.

وی خواستار اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه خطر نگهداری از سگ‌ها و سایر حیوانات در منازل شد و گفت: برخی از مردم و شبکه‌های مجازی نسبت به آلوده نبودن سگ استدلال می‌نمایند که انتظار است مجامع پزشکی نسبت به این قضیه اطلاع‌رسانی کنند تا آسیب سگ گزیدگی کاهش یابد.

وی درعین‌حال افزود: در قم که شهری مذهبی است، شرایط نگهداری سگ در آپارتمان‌ها و زندگی هم‌زمان انسان و حیوان وجود ندارد.

حیدری بابیان این‌که باید سگ‌ها جمع‌آوری و تحویل سایت البرز شود، اضافه کرد: سگ‌های ولگرد در سایت البرز واکسیناسیون و عقیم‌سازی می‌شوند و این اقدام‌ها باید ادامه داشته باشد تا خطر هاری کاهش یابد.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالا اشاره و بیان کرد: مرکز بهداشت، محیط‌زیست، دامپزشکی، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات باید نظارت کافی بر نمایشگاه‌های عرضه کالا داشته باشند و اجازه ندهند خارج از شبکه کالایی عرضه شود.

وی افزود: مرکز بهداشت باید به‌محض صدور مجوز برگزاری نمایشگاه مطلع شود و بازرسان این مرکز اقدام‌های لازم را انجام دهند.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم نیز گفت: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار مورد گزش در کشور گزارش می‌شود و هزینه واکسن و سرم برای هر فرد که وارداتی نیز می‌باشد، ۴۰ میلیون ریال است.

حسین ‌علی‌پور افزود: باوجود پوشش شبکه بهداشتی و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از ابتلا به هاری،‌ سالانه ۱۰ مورد مرگ در کشور به‌واسطه این بیماری رخ می‌دهد.


انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfv0dc.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما