پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 85289
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم:

دانش آموزان قمی برای مقابله با مصرف مواد مخدر آموزش می‌بینند

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: کارگاه‌های آموزشی با عنوان «یاریگران زندگی» برای همه دانش آموزان، اولیای آن‌ها و معلمان مدارس در راستای خودداری از مصرف مواد مخدر در استان برگزار می‌شود.
دانش آموزان قمی برای مقابله با مصرف مواد مخدر آموزش می‌بینند
دانش آموزان قمی برای مقابله با مصرف مواد مخدر آموزش می‌بینند
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم افزود: این کارگاه‌های آموزشی در مدت‌زمان ۳ ساعت و با ارائه ۱۳ درس برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود و باوجود کمبود اعتبارات با همه توان پیگیری خواهد شد.

وی بر ضرورت توجه و دقت نظر در رابطه با آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۵۵۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود، اما فقط ۱۲۰ میلیون تومان از آن در اختیار قرارگرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح یاریگران زندگی در ۴۹۸ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی و در قالب ۲ هزار کارگاه آموزشی در استان قم اجرا خواهد شد.

برای جذب بی‌سوادان باید از طرح‌های تشویقی استفاده کنیم

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تعداد باسوادان بین ۱۰ تا ۴۹ سال در قم در سال ۵۷ حدود ۴۷ درصد بوده، درحالی‌که این میزان در سال ۹۸ به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا بابیان این‌که تعداد افراد باسواد بالای ۶ سال در استان قم ۹۱ درصد است، خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای نهضت سوادآموزی، کاهش فاصله جغرافیایی و جنسیتی در آمار باسوادان و توسعه سواد در میان بانوان و روستاییان است.

وی در ادامه افزود: در استان قم بیش از ۱۳۰ تن از سوادآموزان نهضت، اکنون به مدارج بالای علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دست‌یافته‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم بابیان این‌که در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار تن بین ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان بی‌سواد هستند، بر ضرورت تدوین و اجرای طرح‌های تشویقی و ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه برای ترغیب بی‌سوادان به آموزش تأکید کرد.

وی در پایان تصریح کرد: باید برای شناسایی و جذب بی‌سوادان و همچنین نگه‌داشتن آن‌ها در کلاس‌های سوادآموزی، برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی داشته باشیم و در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت جدی داشته باشند.

جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم با حضور استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.


انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcb95bw.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما