پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 85290
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم ؛

جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در قم

قم نيوز : سبحانی ثابت گفت: حدود ۳۰۰ تن از این حجم بازیافت شده و باید حجم دفن زباله را به حداقل رسانده و این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در قم
جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در قم
به گزارش قم نیوز سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به خدمات شهری ارائه‌شده از طرف شهرداری به شهروندان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های شهرداری در حوزه خدمات شهری و فضای سبز جلسات متعددی برای ساماندهی این حوزه در شورای شهر برگزارشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، توسعه فرهنگ تفکیک و کاهش تولید زباله را نیازمند تغییراتی در سیستم شهرداری دانست و بیان کرد: بیشتر از کاهش هزینه، هدف از این برنامه گسترش فرهنگ تفکیک زباله و بازیافت زباله بوده و دیگر شهر گنجایش دفن زباله و ایجاد چاله زباله را ندارد.

سبحانی ثابت کاهش هزینه‌های شهرداری را موضوع این جلسات عنوان کرد و افزود: برای حفظ کیفیت و بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها نیاز به راهکار‌های جدید داشته و شورا از شهرداری خواسته سیاست‌گذاری‌ها به سمت یک روز در میان کردن جمع‌آوری زباله برای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله و بازیافت زباله در منزل باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم تولید روزانه زباله در قم را ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: حدود ۳۰۰ تن از این حجم بازیافت شده و باید حجم دفن زباله را به حداقل رسانده و این کار نیاز به فرهنگ‌سازی داشته و باید با بسته‌های فرهنگی مردم توجیه شده و آموزش ببینند.

سبحانی ثابت ضمن تشریح سیستم درست بازیافت زباله در منازل تصریح کرد: در کشور‌های پیشرفته زباله خشک و‌تر و ازنظر جنس مانند پلاستیک، شیشه، پت از مبدأ تفکیک‌شده و هرکدام در روز خاصی جمع‌آوری می‌شود، در قم نیز باید جمع‌آوری زباله به این سمت حرکت کند.

او، شهر قم را ازنظر تمیزی قابل‌قبول خواند و ادامه داد: یکی از مشکلات ما عدم همکاری مردم برای سر ساعت بیرون گذاشتن زباله بوده و باید آموزش در این حوزه را افزایش داده شود تا این فرهنگ در مردم نهادینه‌شده و درنتیجه رفت‌وروب هم ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم حفظ بهره‌وری و راندمان کاری را در اولویت دانست و یادآورشد: به‌هیچ‌عنوان کاهش هزینه برابر با کاهش راندمان و کیفیت ارائه خدمات نخواهد بود و تنها تغییر فرهنگ و رفتار مردم در این طرح موردنظر است.

سبحانی ثابت تأکید کرد: تشریح این طرح برای مردم نیازمند همکاری گسترده رسانه‌ها و آموزش فرهنگ شهروندی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوده و باید این طرح کامل برای مردم تشریح شده و توجیه شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نگهداری فضای سبز را فنی خواند و ابراز کرد: باید فرایند‌ها اصلاح‌شده و با دقت و درست تقسیم‌کار می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم و مدیریت آب و گسترش آب‌رسانی مکانیزه در دستور کار قرارگرفته و شورا نیز در این حوزه همکاری لازم را دارد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdzx0j.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما