پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 85301
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله نوری همدانی: کرسی‌های تدریس فقه شیعه در کشور برپا شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر برپایی کرسی‌هایی برای تدریس فقه شیعه گفت: باید مناظرات و جلسات مناظره‌ای با حفظ اصول از سوی علما در نقاط مختلف کشور برگزار شود.
آیت‌الله نوری همدانی: کرسی‌های تدریس فقه شیعه در کشور برپا شود
آیت‌الله نوری همدانی: کرسی‌های تدریس فقه شیعه در کشور برپا شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام شهریاری دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، قدم برداشتن در این مسیر را مهم و ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله بروجردی در مسیر تقریب کارهای بزرگی انجام داده‌اند اما امروز متأسفانه وهابیت در جهت افتراق مذاهب، در مکه و مدینه قبور بزرگان شیعه را از بین برده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان خطاب به دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: شما با درایت، فرهنگ و شجاعتی که دارید باید سعی کنید این ارتباطات با حفظ اصول بیشتر شود و گام‌های مهمی در این زمینه برداشته شود.

وی با تأکید بر برپایی کرسی‌هایی برای تدریس فقه شیعه ابراز کرد: باید مناظرات و جلسات مناظره‌ای با حفظ اصول از سوی علما در نقاط مختلف کشور برگزار شود.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های علمیه نیز باید جلسات مناظره با حفظ اصول برگزار شود، افرادی باید تربیت شوند که در جهت تقریب با دیگر فرق و مذاهب  در ارتباط باشند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: انجام این مهم کار ساده‌ای نبوده و باید حفظ اصول در تقریب رعایت شود تا بتوان گام‌های مثبتی در این مسیر برداشت.

همچنین دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در این دیدار، آیت‌الله بروجردی را از طلایه داران تقریب خواند و اظهار داشت: بنا براین است مسیری را که بزرگان دین  ازجمله مرحوم آیت‌الله بروجردی در مسیر تقریب تعریف کرده بودند در چارچوب کار قرار بگیرد.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: از آرزوهای مرحوم آیت‌الله بروجردی این بود که از فتنه‌انگیزی‌های استکبار جهانی در سطح دنیا، پیشگیری شود که با فرستادن نماینده‌ای به مصر این اتفاق میمون و مبارک افتاد تا فقه شیعه با پشتوانه ولایت و پیشینه تاریخی به منصه ظهور برساند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgqw97.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما