شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 85318
منبع : خبرگزاری فارس

پیشرفت 60 درصدی طرح هادی در روستاهای قم

قم نيوز : مدیرکل بنیاد مسکن استان قم گفت: پیشرفت اجرای طرح هادی در 132 روستای واجد طرح هادی در استان 60 درصد بوده است.
پیشرفت 60 درصدی طرح هادی در روستاهای قم
پیشرفت 60 درصدی طرح هادی در روستاهای قم
به گزارش قم نیوز داریوش بلدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: اهم وظایف این بنیاد تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی است، طرح هادی روستایی طرحی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی در یک روستا با افق 10 ساله است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی و تملک و واگذاری زمین روستایی از جمله وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، تملک و واگذاری زمین مسکونی با هدف ایجاد انگیزه سکونت و فعالیت برای روستاییان و حمایت از خانوارهای روستایی فاقد زمین برای احداث مسکن و حمایت از مهاجرت معکوس به روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم افزود: یکی از وظایف این بنیاد صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی است، اهداف موردنظر این فعالیت ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستا است.

بلدی صدور خدمات فنی برای احداث واحدهای مسکونی روستایی را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این بنیاد در پنج بخش قم دفتر نمایندگی دارد تا نیازی به تردد روستاییان به شهر قم نباشد.

وی ادامه داد: تاکنون طرح هادی روستایی و اصلاح معابر در 132 روستای استان قم انجام شده است، همچنین 16 هزار و 650 سند مالکیت روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان صادر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم افزود: این بنیاد تاکنون 6 هزار و 200 قطعه زمین روستایی به روستاییان واگذار کرده است، همچنین از ابتدا تاکنون 800 هکتار در 65 روستا توسط بنیاد در استان قم تملک شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون 15 هزار فقره خدمات صدور پروانه و خدمات استعلام در استان قم انجام داده است.

بلدی با اشاره به اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم اظهار کرد: اعتبارات این بنیاد در سال جاری 23 میلیارد و 556 میلیون تومان بود که 17 میلیارد و 900 تومان تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: طرح هادی در 13 روستای استان قم به صورت 100 درصد انجام شده و پیشرفت اجرای طرح هادی در 132 روستای واجد طرح هادی در استان 60 درصد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم افزود: در مجموع 9 هزار تن قیر برای 157 روستای استان در طول پنج سال جذب شد و نهضت آسفالت معابر روستایی را در قم شاهد بودیم.

بلدی با اشاره به حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر قم خاطرنشان کرد: زمین برای ساخت دو هزار واحد مسکونی در شهر قم در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و نقشه برای 600 واحد آماده شده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcevx8v.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما