يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : 85328
منبع : خبرگزاری فارس

دریافت مطالبات واحدهای تولیدی قم از دولت و شرکت‌های دولتی

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بر پیگیری برای دریافت مطالبات واحدهای تولیدی استان قم از دولت و شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها تاکید کرد.
دریافت مطالبات واحدهای تولیدی قم از دولت و شرکت‌های دولتی
دریافت مطالبات واحدهای تولیدی قم از دولت و شرکت‌های دولتی
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به راهکارها برای رونق تولید اظهار کرد: مهمترین پیشنهادها و راهکارها برای رفع مشکلات و ایجاد رونق تولید مربوط به امور بانکی، الزام بانک‌ها به پذیرش وثایقی از قبیل قرارداد واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی، پروانه بهره برداری معادن و تضامین صندوق‌های تخصصی است.

وی ادامه داد: سیستم بانکی برای رونق تولید باید ارزیابی مجدد وثایق واحدهای تولیدی و ترهین مشترک آن‌ها توسط بانک‌های عامل را بپذیرد و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را حداقل تا دو سال افزایش بدهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: دولت، شرکت‌های دولتی، بیمه‌ها و خودروسازان و وزارت نیرو و وزارت بهداشت در خصوص مطالبات واحدهای تولیدی استان با وجود توافقات انجام شده همچنان در پرداخت بدهی‌ها تعلل می‌کنند و این مساله موجب کاهش توان تولید این واحدها، تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان، معوق شدن تسهیلات بانکی و شمول سود و جرایم بانکی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که پیگیری برای دریافت مطالبات واحدهای تولیدی استان قم از دولت و شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها انجام شود یا ساز و کاری برای تهاتر این مطالبات با بدهی‌های بانکی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfcmdc.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما