يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : 85355
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله فاضل لنکرانی:

قوانین مجلس باید باعث کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی شود

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ریشه بسیاری از نزاع‌ها را مشکلات مالی و نبود شغل دانست و افزود: مجلس باید قوانین را به گونه‌ای وضع کند که طلاق و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.
قوانین مجلس باید باعث کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی شود
قوانین مجلس باید باعث کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی شود
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر یکشنبه در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با بیان اینکه نقش کمیته امداد تنها کمک به نیازمندان نیست، افزود: کمیته امداد نقش‌هایی از قبیل امداد و نجات انسان‌ها از فقر و بزه اجتماعی را نیز بر عهده دارد.

وی کمیته امداد را از یادگارهای امام راحل (ره) بعد از انقلاب عنوان کرد و افزود: کمیته امداد از برکات انقلاب اسلامی است که به خدمت رسانی در موارد مختلف از جمله اشتغال زایی، اعطای وام و غیره می‌پردازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مردم قم جهت کمک رسانی به نیازمندان، تصریح کرد: از گذشته تاکنون علما به مبارزه با فقر توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

ریشه بسیاری از نزاع‌ها مشکلات مالی و نبود شغل است

وی ریشه بسیاری از نزاع‌ها را مشکلات مالی و نبود شغل دانست و افزود: مجلس باید قوانین را به گونه‌ای وضع کند که طلاق و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه کمک به نیازمندان بر اساس باورهای دینی در رأس مستحبات قرار دارد، اظهار داشت: باید کمک رسانی‌ها و احیای زندگی نیازمندان از سوی کمیته امداد به مردم اطلاع رسانی، مستندسازی و فیلم سازی شود.

قم در فعالیت‌های خداپسندانه برای سایر شهرها الگو باشد

وی بیان کرد: اینکه بانوان به خدمت رسانی به زنان نیازمند و بی سرپرست بپردازند اقدامی بسیار خوب است که مانع از بروز آسیب‌ها در جامعه می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به ضرورت تشویق جوانان به ازدواج، افزود: قم باید در این فعالیت‌های خداپسندانه برای سایر شهرها الگو باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcftmdc.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما